آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه ضد موشک بالستیک چین

لست سکند

چین به‌تازگی مدعی شده که توانسته یک موشک بالستیک را در میانه مسیر رهگیری کند. از سال 2010 تا کنون بار هفتم است که چین چنین آزمایشی را انجام داده است. به گزارش کاماپرس در روز جمعه چین آزمایش فنی موشک ضد بالستیک را با موفقیت به انجام رسانده است. در ادامه به شرح جزئیات این آزمایش پرداخته می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

آزمایش ضد بالستیک میان دوره‌ای

وزارت دفاع چین اعلام کرده که در روز جمعه 14 آپریل یک آزمایش رهگیری ای بی ام میان دوره‌ای را انجام داده است. این آزمایش که با موفقیت به پایان رسیده، از نوع زمینی بوده است. در بیانیه مطبوعاتی وزارت دفاع چین ذکر شده که این آزمایش کاملا ماهیت دفاعی داشته و هیچ کشوری را مورد هدف قرار نمی‌دهد. در واقع این آزمایش هیچ‌گونه ماهیت تهاجمی ندارد.

پیش از این چین شش آزمایش مشابه دیگر را انجام داده بود که اولین آن در سال 2010 و آخرین آن در سال 2022 بود. هدف این رهگیری معمولا موشک‌های بالستیک میان برد یا قاره‌پیمایی هستند که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

زمانی که یک موشک پرتاب می‌شود ابتدا با مصرف سوخت به بالا حرکت می‌کند. پس از آن از جو خارج شده و سپس به زمین بازمی‌گردد. مرحله میان دوره زمانی است که موشک می‌خواهد از جو خارج شود. با اینکه رهگیری موشک در این مرحله پیچیده و سخت است، اما بهترین گزینه است.

کشور چین به سیاست عدم استفاده اولیه از تسلیحات هسته‌ای متعهد است. بنابراین مهم است که بتواند در برابر حملات اولیه دفاع مناسبی داشته و تسلیحات هسته‌ای متخاصم را شناسایی و منحدم کند. تحلیلگران عنوان کرده‌اند که ترکیب سیستم‌های ضد بالستیک چین، تأسیسات دفاع هسته‌ای زیرزمینی و زرادخانه هسته‌ای آن عامل بازدارنده معتبری در برابر تهدیدات هسته‌ای هستند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز