آدیداس زمین فوتبالی با 1.8 میلیون بطری پلاستیکی ساخت

به گزارش خبرگزاری سی.ان.ان، کمپانی آدیداس تقریبا 1.8 میلیون بطری پلاستیکی جمع‌آوری و آن‌ها را تبدیل به زمین فوتبالی ثابت کرده است و این در حالی است که در یک زمین چمن معمولی از مقدار بسیار زیادی چمن مصنوعی ولاستیکی استفاده می‌شود.

تنها کار این کمپانی این بوده است که از پلاستیک‌های آلوده‌کننده محیط‌زیست برای ساخت یک زمین فوتبال مدرسه‌ای دوباره استفاده کرده است. جیمز کارنز، معاون استراتژیک برند جهانی آدیداس، به این خبرگزاری اعلام کرد که بطری‌های پلاستیکی این زمین از جزایر دورافتاده، سواحل، مجموعه‌های ساحلی و کناره‌های دریا باهدف جلوگیری از آلودگی اقیانوس‌ها تهیه‌شده است. این پلاستیک‌ها شسته و ضدعفونی شده‌اند و سپس به این زمین منتقل‌شده‌اند.

ساختار سطحی این زمین مثل مجموعه‌ای از ساچمه‌هاست و البته سخت‌تر از چمن‌های مصنوعی هستند و عملکرد کلی زمین را تغییر می‌دهد چون قابلیت بیشتر بازی، اجرا و شرایط ایمنی زمین را تحت تأثیر قرار می‌دهد، همچنین مانع از حرکات بازیکنان نمی‌شود و البته بستر مناسبی در هنگام لیز خوردن، شیرجه رفتن و افتادن است. کامرون کالینز، رئیس فوتبالی آدیداس در شمال آمریکا در بیانیه‌ای گفت: پیامی مثبت و جدی برای ورزشکارانی که می‌خواهند در این زمین‌بازی کنند وجود دارد؛ ما معتقدیم که با ورزش می‌توان زندگی‌ها را عوض کرد و این زمین تنها نمایشی ابتدایی از فعالیت ما در برابر این باور است. این زمین مفهومی بیشتر از یک زمین‌بازی برای بازیکنان دارد و وظیفه ما را در برابر پایان دادن به زباله‌های پلاستیکی به ما گوشزد می‌کند. آدیداس این زمین‌ساخته شده از زباله‌های غیرقابل بازیافت را به دبیرستان “ادیسون میامی” اهدا کرده است تا دانش آموزان در آن تمرین کنند، این مدرسه در فلوریدا در نزدیکی شهر میامی است و البته نزدیک به استادیوم “هارد راک” در باغ‌های میامی است که محل برگزاری مسابقات سوپربول می‌باشد. تعدادی از ستارگان فعلی و سابق لیگ ملی فوتبال مثل هیلتون، چاد جانسون، آنتونیو برون، آماری کوپر و دونتا فریمن در آن بوده‌اند. برند آدیداس به تلاش برای استفاده مجدد وبازیافت پلاستیک‌های آلوده در لباس‌ها و وسایل ورزشی مشهور است ونمونه آن کفش‌های ورزشی ساخته‌شده از پلاستیک هستند.

آریاک سفر

 

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز