آداب و مناسک سینما رفتن در دوران کرونا!

از این به بعد با ماسک و دستکش وارد سینما شوید و فاصله‌گذاری فیزیکی دوصندلی درمیان را  رعایت کنید.

به گزارش کاماپرس؛ با تدوین یک  آیین‌نامه ۱۵ بندی  که در کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما نهایی و به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد شد، قرار است سینماها از  اول تیرماه بازگشایی شوند. از مهمترین بندهای این آیین‌نامه استفاده از ۴۰ درصد ظرفیت سینماها، افزایش فاصله بین سانس‌ها برای ضدعفونی کردن سالنها و رعایت موارد بهداشتی بود. موارد ویژه‌ای که به نوشته روزنامه همشهری «آداب سینما رفتن» را تغییر داده است.

ضدعفونی سالنهای سینما
روزنامه همشهری در شماره روز شنبه خود با اشاره به اینکه این روزها کرونا سبب شده بازگشایی سینماها آداب و مقدمات خاصی داشته باشد، به روند بازگشایی سینماها در این روزها پرداخته است.به نوشته همشهری؛ نمونه‌ این آداب بازگشایی را می‌توان در ضدعفونی کردن فضاها و سالنهای سینما توسط مامورهای آتش‌نشان دید. مردانی با لباس‌های ویژه تلاش می‌کنند تا سالن‌ها، از باجه فروش بلیت تا صندلی‌های سالن‌ها، از وجود ویروس پاک شوند؛ مبادا تماشاگری در دلش نگرانی راه یابد و به‌جای تمرکز بر حضور خلوت انس با سینما به دغدغه‌های کرونایی متصل شود.

با دوصندلی فاصله بنشینید
کنار هم بنشینیم؟ نه. این سؤال و جواب را بگذارید در مختصات سالن سینما و کلام 2 یا چند نفری که می‌خواهند با هم به تماشای یک فیلم بنشینند. دیگر بی‌خیال شوید و با 2 صندلی فاصله از کنار دستی‌تان فیلم را ببینید. البته اگر با افرادی به سینما می‌روید که از سلامت‌شان مطمئن هستید، می‌توانید کنار هم بلیت بگیرید. قبل از ورود به سالن سینما شما تب‌سنجی خواهید شد و اگر احیانا اوضاع مساعد نباشد و دمای بدنتان عدد استانداردی را نشان ندهد، نمی‌توانید به سالن وارد شوید.

آریاک سفر

اجباری بودن استفاده از ماسک و دستکش
به نوشته همشهری؛ در روزهای گذشته سازمان سینمایی با برگزاری یک کارگاه آموزشی برای سینمادارها و کارکنان آنها آموزش‌های جدید را برای بازگشایی سینماها در دوران کرونا در اختیار این افراد قرار داد. مهم‌ترین آنها اجباری بودن استفاده از ماسک و دستکش برای همه کارکنان سینماهاست و البته قوانین سفت و سخت برای ضدعفونی صندلی‌ها بعد از پایان هر سانس. با اجرای این دستورالعمل‌ها دیگر فاصله میان سانس‌ها حدود 10 دقیقه نیست و 30دقیقه زمان برای خروج تماشاگران از سالن، ضدعفونی کردن صندلی‌ها و ورود تماشاگران سانس بعد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز