آخوندی به ریاست جمهوری می‌اندیشد؟

رویکرد آخوندی با جناح‌های سیاسی و دولتمردان نشان از این دارد که راه دشواری را برای رسیدن به صندلی ریاست‌جمهوری انتخاب کرده است.

به گزارش کاماپرس؛ حدس و گمانه زنی پیرامون کاندیدا شدن برخی چهره های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ، از همین حالا آغاز شده است. در میان اصولگرایان و اصلاح طلبان که همچنان خود را یکه تاز احزاب سیاسی ایران میدانند، چهره هایی هستند که از همین حالا سودای تکیه زدن بر صندلی پاستور را در شر می پرورانتد. عباس آخوندی یکی از این چهره هاست.گفت‌وگوی چند روز پیش او با خبرآنلاین گمانه زنی ها در خصوص اینکه احتمالا برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 فکرهایی در سر دارد را تقویت کرد.  بر اساس گمانه زنی های مطرح شده او احتمالا با شعار «ایده ایران» پا به عرصه رقابت خواهد گذاشت.

پیشینه عباس آخوندی؛ افتخار همکاری نکردن با احمدی نژاد!

روزنامه شرق در گزارشی به بررسی پیشینه و کارنامه عباس آخوندی پرداخته است. به نوشته شرق؛ او تجربه کار با دو دولت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و حسن روحانی و به قول خودش افتخار یک روز همکاری‌نکردن با احمدی‌نژاد را در کارنامه دارد. آخوندی را می‌توان مرد مجادله‌ها نیز نامید؛ چراکه معمولا با رؤسای جمهوری که کار کرده اختلاف داشته است و جدال توییتری او با سخنگوی شورای نگهبان نیز فراموش‌شدنی نیست.

گفت و گویی که بوی کاندیداتوری می دهد

آریاک سفر

هرچند حدود یک ماه پیش یکی از نزدیکان عباس آخوندی به «انصاف‌نیوز» گفته بود که او برای انتخابات ۱۴۰۰ نخواهد آمد و نه چیزی شنیده‌ایم و نه برنامه برای حضور در انتخابات دارد. اما آخوندی در گفت‌وگویی که 22 مرداد با خبرآنلاین انجام داده، تلویحا اعلام کرده که خود را برای نامزدی آماده می‌کند. او گفته: «بعد از سرخوردگی که در انتخابات مجلس در تهران رخ داد و مشارکت حدود ۲۰ درصد و در شهرهای بزرگ خیلی کم بود، بنابراین فضا خیلی منفی است. ولی ارزیابی من آن‌قدر منفی نیست. من با جوانان که صحبت می‌کنم می‌بینم حس آنها از اینکه در انتخابات مجلس مشارکت نداشته‌اند، چندان خوب نیست. چیزی گیرشان نیامده است. بنابراین می‌گویند شاید اگر ما مشارکت داشتیم بهتر بود و آن‌قدر بد نمی‌شد و من در خیلی از جوانان یک تردیدی می‌بینم… . این به این معنی نیست که آنان همین فردا آماده مشارکت هستند. این به آن معنی است که آنها کاملا سرخورده هستند ولی در پی یک بهانه برای مشارکت هستند».

آمادگی آخوندی برای معاوضه اموال خود با قالیباف

آخوندی معتقد به اقتصاد بازار آزاد است و رسانه‌های اصولگرا او را «جاده‌صاف‌کن لیبرالیسم» و «محروم‌ستیز» و «وزیر میلیاردی» می‌دانند. آخوندی از منتقدان مسکن مهر نیز بود که همین نشان می‌دهد چقدر افکار او با احمدی‌نژادی‌های دور است.
سال 96 هم در کوران انتخابات ریاست‌جمهوری به «چالش محضر» که از سوی وزیر نفت شکل گرفته بود، پیوست تا مخالفت خود را با محمد‌باقر قالیباف علنی کند. قالیباف در مناظره‌های انتخاباتی گفته بود وزرای حسن روحانی ساده‌زیست نیستند که همین باعث شد تا بیژن زنگنه در ویدئویی اعلام کند: «هرچه من و خانواده‌ام داریم، به اسم آقای قالیباف می‌زنیم و ایشان هرچه دارند به اسم من بزند». آخوندی نیز این ویدئو را در کانال تلگرامی خود قرار داد و زیر آن نوشت: «من هم ایضا».
البته خود آخوندی نیز به دوری از اصولگرایان اذعان دارد و ابایی ندارد که بگوید جزء اصلاح‌طلبان هم نیست. او سال گذشته در مصاحبه‌ای با خبرآنلاین گفته بود: «من قطعا جزء اصولگراها به معنی امروزی‌اش نیستم. جزء جریان اصلاح‌طلب به معنی سازمانی‌اش هم نیستم، بیشتر خودم را یک آدم روشنفکر می‌دانم. این برداشت به‌ دلیل ارتباط من با آقای ناطق‌نوری بود که در آن طیف طبقه‌بندی شدم، ولی من همان وقت‌ها هم که در جهاد سازندگی و در وزارت کشور بودم، هیچ تعلق‌خاطری به جریان اصولگرایی نداشتم».
او گفته بود همه این دعواهای جناحی و سیاسی به خاطر این است که اصلا نسبت به ایران حس تعلق خاطری وجود ندارد. شاید همین نیز باعث شده تا عباس آخوندی «ایده ایران» را مطرح کند تا بتواند قشر خاکستری جامعه را به خود جلب کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز