آخرین یارانه معیشتی کرونا چه زمانی واریز می شود؟

آخرین مرحله از کمک های حمایتی یا همان یارانه معیشتی کرونا اواخر اسفند ماه به حساب خانوارهای مشمول واریز می شود.

به گزارش کاماپرس، در سال ۹۹ یک یارانه جدید اما در دوره زمانی کوتاه مدت به دو یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی اضافه شد. این یارانه با تصمیم دولت و برای حمایت از معیشت اقشار کم درآمد که در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا ضرر و زیان زیادی متحمل شده بودند، در نظر گرفته شد.

قرار شد این یارانه ۱۰۰ هزار تومانی از آذر ماه گذشته به مدت چهار ماه به حساب ۳۰ میلیون خانوار کم درآمد واریز شود، که تا کنون ۳ مرحله از آن واریز شده است و با پرداخت مرحله آخر پرونده آن در اسفند ۹۹ بسته می شود. یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا از همان اولین روز واریز حواشی زیادی در پی داشت، چون خیلی از کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی معتقد بودند با دریافت حداقل حقوق نامشان در لیست یارانه کرونا نیست و عدالت در پرداخت یارانه رعایت نشده است.

با اینکه بارها از طرف مسئولین اعلام شد به اعتراض جاماندگان رسیدگی می شود، اما تا کنون که مرحله آخر پرداخت هم نزدیک است هیچ خبری از پرداخت یارانه به افراد معترض منتشر نشده است.

یارانه معیشتی فردا شب واریز می شود

آریاک سفر

اما آخرین یارانه کمک معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی امسال ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۰ اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

این یارانه نقدی بعد از اصلاح قیمت بنزین و از محل درآمد ناشی از افزایش قیمت سوخت در دستور کار دولت قرار گرفت و به همراه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ دو پرداخت نقدی ماهانه دولت است.

مبلغ کمک معیشتی به تناسب تعداد خانوار متغیر است و به خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان تعلق می گیرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز