آخرین جزئیات طرح گازسوز کردن رایگان خودروها

لست سکند

بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودروی عمومی طی این طرح گازسوز – دوگانه سوز – می‌شوند.

به گزارش کاماپرس؛ بحث گازسوز کردن کردن خودروها در چند ماهه اخیر و پس از افزایش ناگهانی قیمت بنزین داغ شد. این طرح که با مصوبه شورای اقتصاد به مرحله اجرایی رسیده است در فاز اول تنها مشمول گازسوزکردن  وانت‌ و تاکسی‌ها می‌شود و در فاز‌های بعدی امکان ثبت نام برای تاکسی‌های اینترنتی را فراهم میکند. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، هدف نهایی این پروژه را تبدیل  یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودروی عمومی به دوگانه سوز عنوان کرده است. در همین راستا گزارشهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که متوسط هزینه‌های حمل و نقل در سبد هزینه‌های خانوار، 12.5 درصد است که با مصرف CNG یا گاز به جای بنزین، هزینه‌های مصرف حمل و نقل خانواده تا 60درصد کاهش پیدا می‌کند.

یک هفته زمان برای گازسوز کردن خودرو

حمید قاسمی ده‌چشمه معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در همین رابطه به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که از هفته گذشته تا به امروز بالغ بر ۴۵ هزار نفر در سامانه ثبت گازسوز کردن خودرو ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۵ هزار خودرو شخصی است.

به گفته او برخی از دارندگان وسایل نقلیه به علت داشتن مشکلاتی از قبیل نقص قولنامه یا سند مالکیت امکان ثبت نام در سایت برای گازسوز کردن خودروهایشان را نداشته‌اند.

راز آسمان پایتخت

بنابراعلام این مقام مسول، تا روز‌های گذشته یک هزار و ۱۰۰ خودرو آماده تبدیل و ۶۶۳ مورد نیز نوبت دهی شده‌اند.

او بحث اطلاع رسانی برای دوکانه سوز کردن خودرو‌های عمومی را مهم دانست و گفت: ثبت نام در سایت https://gcr.niopdc.ir/login رایگان است.

به گفته ده‌چشمه، با توجه به حجم ثبت نام‌ها از زمان ثبت اطلاعات تا زمان مراجعه به کارگاه‌ها برای تبدیل گازسوز کردن یک هفته زمان نیاز است.

صرفه جویی در هزینه‌ها با گازسوزکردن خودرو

فواید استفاده از CNG به خصوص برای وسایل حمل و نقل عمومی قابل توجه است. یک تاکسی برای استفاده از 400لیتر بنزین سهمیه 1500 تومانی باید 600هزارتومان بپردازد، در حالیکه در صورت گازسوز بودن خودرو این رقم به 180هزار تومان کاهش پیدا می‌کند. در واقع به این وسیله یک تاکسی 420هزارتومان در ماه در هزینه‌هایش صرفه جویی می‌کند. این رقم در سال به سود5میلیون تومانی خانوارهای دارای خودرو دوگانه سوز منجرخواهد شد.

انتهای پیام

 

مرتبط با : شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز