آتیه دماوند؛ دو دهه تجربه در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری

شرایط اقتصادی حال حاضر کشور باعث سردرگمی بسیاری از مردم شده، چون قیمت بسیاری از اقلام مصرفی دائما در حال نوسان و افزایش هستند. در چنین شرایطی پس انداز پول اصلا صرفه اقتصادی ندارد و سرمایه گذاری تنها راه مناسب حفظ ارزش پول در مقابل تورم است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

البته در دنیای امروز حتی کشورهایی که از تورم افسار گسیخته در امانند، به سرمایه گذاری نگاه ویژه‌ای دارند. در حوزه سرمایه گذاری افراد این امکان را دارند که به جای خرید یک کالای مصرفی غیرضروری، سهام شرکتی را خریداری کرده تا در آینده از سود آن بهره‌مند شوند.

اما این کار فعالیتی تخصصی بوده و باید افراد دانش حداقلی برای آن داشته باشند. در این مسیر صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری به متقاضیان نوپای بازار بورس کمک می‌کنند. به گزارش کاماپرس، «گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند» یکی از همین مجموعه‌هاست که به منظور سرمایه گذاری و مشارکت در طرح‌های سودآور حوزه‌های مختلف و ارائه خدمات مالی به مشتریانش شکل گرفت.

سرمایه گذاری آتیه دماوند و سابقه فعالیت آن

شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند سال 1381 به منظور سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار تاسیس شد. عنوان این مجموعه در سال 1394 به گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند تغییر پیدا کرد.

آریاک سفر

این مجموعه با مدیریت اسمعیل گوران در حوزه‌های مختلف مالی، صنعت و معدن شامل زنجیره فولاد و مس و حوزه انرژی شامل انرژی‌های نو و فناوری‌های نوین و نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت دارد. از دیگر حوزه‌های فعالیت این شرکت سرمایه گذاری در صنایع شیمیایی، واسطه گری مالی، لاستیک سازی و نساجی است.

شرکت‌های آسیا بافت بیستون و شرکت‌های اقماری پوشش، آتیه سازان صنعت و معدن، فرآورده‌های ساختمانی، کارخانجات صنعتی ملایر و همچنین ریسندگی و بافندگی فومنات، ریسندگی خاور و گروه کارخانجات صنعتی و معدنی ایران زیر مجموعه گروه آتیه دماوند محسوب می‌شوند.

این شرکت در جهت تبدیل شدن به یکی از هفت مجموعه سرمایه گذاری بزرگ بورس تهران برنامه ریزی کرده و تا سال 1402 برای 180 هزار میلیارد ریالی شدن ارزش خود تلاش خواهد کرد.

خلاصه عملکرد واتی در بورس

سهام این مجموعه با نماد «واتی» در بازار اول بورس عرضه می‌شود. ارزش بازاری سهام واتی در حال حاضر 61 هزار و 425 میلیارد ریال است. بانک صنعت و معدن سهامدار عمده واتی بوده و 3 میلیارد سهم آن را در اختیار دارد. شرکت‌های لیزینگ صنعت و معدن و سرمایه گذاری آتیه صبا هم از دیگر عمده سهامداران گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند هستند.

درآمد عملیاتی این شرکت در پایان سال مالی گذشته برابر 2 هزار و 346 میلیارد و 636 میلیون ریال بود که نسبت به سال 1398 در حدود 516 میلیارد و 162 میلیون ریال افزایش پیدا کرد. سود خالص سرمایه گذاری آتیه دماوند هم در سال 1399 میزان 10 هزار و 615 میلیارد و 908 میلیون ریال برآورد شد.

شاکله آتیه دماوند بر چه اساس است؟

شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بر مبنای فعالیت‌های اساسی مثل تدوین برنامه هدف برای سبد سهام، محاسبه شاخص‌های ارزیابی سبد سهام و ریسک مربوطه، افزایش سرمایه شرکت، ارزیابی مستمر و ارتقای پرسنل کارکنان در ابعاد تحصیلی، تجربی و انگیزشی و … شکل گرفته است.

این شرکت همواره به منظور دستیابی به سود مناسب و رسیدن به هدف غایی خود، به سرمایه گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های مناسب، تکامل فعالیت‌های سرمایه گذاری و واسطه گری مالی می‌پردازد.

مرتبط با : گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز