یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ماه رمضان چه زمانی واریز می‌شود؟

طبق مصوبه هیئت دولت ۲۵ هزار میلیارد ریال با عنوان یارانه معیشتی ماه رمضان به حساب ۶۰ میلیون نفر از مردم مشمول طرح معیشتی خانوارها واریز می شود.

به گزارش کاماپرس، رییس‌جمهور هفته گذشته در جلسه هیات دولت از پرداخت یارانه کمک معیشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد که قرار است به حساب ۶۰ میلیون ایرانی واریز شود.

بر این اساس به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ابلاغ شده به حساب۶۰ میلیون نفر از مشمولان طرح معیشتی خانوارها مبلغ ۲۵هزار میلیارد ریال پرداخت شود. زمان دقیق واریز این یارانه معیشتی مشخص نیست،‌اما گویا قرار است با شروع ماه رمضان پرداخت این بسته کمک معیشتی هم شروع شود.

مبلغ این یارانه هم ۱۰۰ هزار تومان برای مشمولان معمولی و ۱۲۰ هزار تومان برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و بهزیستی است.

یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

آریاک سفر

این یارانه که فقط قرار است در یک نوبت پرداخت شود،‌فقط به حساب خانوارهایی واریز می شود که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان نباشند. خانوارهای که دارای دو واحد ملکی باشند و همچنین خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها ۱۲ میلیارد ریال و در سایر شهرستان‌ها ۹ میلیارد ریال باشد، مشمول دریافت یارانه معیشتی نمی شوند.

اخبار مهم امروز را بخوانید:

به خانوارهایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی یا ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند، بسته معیشتی تعلق نمی‌گیرد.

همچنین کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز، خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی و گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند مشمول این یارانه معیشتی نمی شوند.

برای پرداخت این یارانه میزان درآمد یکی دیگر از شاخص‌هاست. بر اساس این شاخص حداقل درآمد ماهانه خانواده یک‌نفره باید چهار میلیون، خانواده دو نفره پنج میلیون، خانواده سه نفره ۶ میلیون و خانواده چهار نفره هفت میلیون و خانواده پنج نفر و بیشتر هشت میلیون تومان باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ماه رمضان چه زمانی واریز می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز