گوشی گلکسی M54 جدید سامسونگ چه فرقی با A54 دارد؟

تنها چند روز از معرفی گوشی‌های میان‌رده A34 و A54 سامسونگ نگذشت که سامسونگ بی‌سروصدا از گوشی میان‌رده دیگری که در گروه گوشی‌های M قرار می‌گیرند رونمایی کرد.

به گزارش کاماپرس، این گوشی جدید که در بازار خاورمیانه و هند معرفی شده است، بسیار شبیه گوشی A54 است؛ ولی در برخی از موارد ویژگی‌های بهتری از گلکسی A54 جدید سامسونگ از خود به نمایش می‌گذارد.

بدنه و نمایشگر

این گوشی در ابعاد و وزن، دقیقاً مشابه گلکسی A54 سامسونگ است. ۲۰۲ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۵۸٫۲ در ۷۶٫۷ در ۸٫۲ میلی‌متر است. همچنین فریم و پنل پشتی هر دو گوشی از جنس پلاستیک است. ام ۵۴ با گوشه‌های تیزتر، از نمایشگر ۶٫۷ اینچی Super AMOLED Plus با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد؛ درصورتی‌که نمایشگر ۶٫۴ اینچی آ ۵۴ از نوع Super AMOLED معمولی است.

عملکرد

هر دو گوشی از تراشه سامسونگ اگزینوس ۱۳۸۰ بهره می‌برند که هشت هسته‌ای بوده و با فناوری ۵ نانومتری ساخته شده است. این پردازنده از چهار هسته ۲٫۴ گیگاهرتزی و چهار هسته ۲٫۰ گیگاهرتزی بهره می‌برد. گزینه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی برای حافظه داخلی و ۶ و ۸ گیگابایتی برای رم موجود است. حافظه داخلی این گوشی‌ها نیز از طریق جایگاه سیم‌کارت دوم افزایش پیدا می‌کند.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

دوربین

ام ۵۴ سامسونگ در بخش دوربین برتری ویژه‌ای دارد. این گوشی از سه لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض، ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو استفاده می‌کند؛ درصورتی‌که آ ۵۴ از دوربین‌های ۵۰، ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این گوشی‌ها توانایی فیلم‌برداری 720p تا ۴۸۰ فریم، 1080p تا ۶۰ فریم و 4K تا ۳۰ فریم بر ثانیه را دارند. سامسونگ از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی یکسان برای هر دو گوشی استفاده کرده است که توانایی فیلم‌برداری 1080p تا ۳۰ فریم و 4K تا ۳۰ فریم را دارا هستند.

باتری و غیره

باتری M54 سامسونگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده درصورتی‌که آ ۵۴ از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. هر دو باتری از نوع لیتیوم پلیمری هستند و از شارژر ۲۵ واتی استفاده می‌کنند. این گوشی‌ها از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی نمی‌کنند. درحالی‌که حسگر اثر انگشت A54 از نوع اپتیکال و زیر نمایشگر است، حسگر اثر انگشت M54 کنار گوشی و روی فریم قرار دارد. هر دو گوشی نیز دو سیم‌کارته هستند و از نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G پشتیبانی می‌کنند. بلندگوی این گوشی‌ها هم دوگانه و استریو است و هر دو فاقد جک ۳٫۵ میلی‌متری هندزفری هستند. سیستم‌عامل اندروید ۱۳ به همراه رابط کاربری One UI 5.1 در زمان عرضه روی این گوشی‌ها موجود بوده و بنا بر ادعای سامسونگ، این گوشی تا چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید و تا پنج سال به‌روزرسانی امنیتی برخوردار خواهد بود.

قیمت

هنوز هیچ‌یک از گوشی‌های ذکر شده به بازار ایران ورود نکرده‌اند؛ اما می‌توان از روی نسخه‌های پیشین این گوشی‌ها، قیمت آن‌ها را حدس زد. گلکسی A53 در زمان نگارش این گزارش در بازه قیمتی ۱۴ میلیون تومان تا ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی قرار دارد. گلکسی M53 نیز با قیمت ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومانی به فروش می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود با ثابت ماندن قیمت ارز در کشور، گوشی‌های A54 و M54 نیز در همین بازه قیمتی به فروش برسند.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز