گرانی پژو 206 ، ساینا و هیوندای آزرا متوقف شد

پژو 206 تیپ 2
لست سکند

با وجود آن که تصور می‌رفت در اولین ماه تابستان قیمت انواع خودرو پرتقاضا افزایش داشته طبق آمار معاملات این بازار در تیرماه، تورم قیمت برخی خودروها از جمله برخی انواع پژو 206 ، ساینا و حتی خودروی خارجی لوکسی مثل هیوندای آزرا کاهش یافته است.

به گزارش کاماپرس، بازار خودرو همچنان در نابسامانی به سر می برد و این نابسامانی بیش از هر اتفاق دیگر در این بازار به معنای بی میلی فروشندگان و خریداران به معامله است. تعداد معاملات خودرو بسیار کاهش یافته و قیمت ها در این بازار از نظر خریداران و اغلب حرفه ای های بازار کاذب و دارای حباب است.

متقاضیان واقعی خودرو و افرادی که خودرو را برای نیازهای مصرفی خریداری می کنند بیم آن را دارند که خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند و با آغاز دوره ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی ناگهان اتفاق غیرمنتظره ای در بازار ارز رخ دهد و قیمت خودرو نیز تحت تاثیر کاهش نرخ دلار با سقوط مواجه شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

بر اساس اظهارات فعالان بازار خودرو ، تعداد فروشندگان در بازار نسبت به خریداران بیشتر است اما فروشندگان نیز در روزهای اخیر از رشد نرخ دلار دلگرم شده اند و امیدوارند خودروی خود را در روزهای آینده با قیمت بالاتری به فروش برسانند.

راز آسمان پایتخت

چنین وضعیتی موجب بی میلی به معامله و رکود سنگین در بازار خودرو شده است. از سوی دیگر آمار معاملات و قیمت های پرداخته شده بابت خودروهای پرتقاضا در خرید و فروش های تیرماه نشان می دهد تورم قیمت در این بازار متوقف شده است.

اخبار و گزارش های جذاب را بخوانید:

خودرو در تیرماه واقعا ارزان شده؟

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با تیتر «تورم خودرو در مسیر نزولی» جزئیات کاهش تورم قیمت خودرو را بررسی کرده و نوشته است؛ روند ریزش تورم ماهانه در بازار خودرو، در اولین ماه از فصل تابستان هم ادامه پیدا کرد.

بر اساس اطلاعات و آمارهای استخراج شده از یک بازار نیازمندی‌های آنلاین نشان می‌دهد میانگین قیمت در بازار خودرو (شامل خودروهای صفر کیلومتر و دست دوم داخلی، مونتاژی و وارداتی) در نخستین ماه تابستان حدود یک درصد افزایش یافته این در شرایطی است که در پایان بهار، تورم ماهانه در این بازار، بیش از ۲ درصد بود.

طبق تحلیل این روزنامه، خوش‌بینی نسبی به سیاست‌های آتی دولت در مورد صنعت خودرو، عرضه خودروهای انبار شده به بازار و تولید دوباره برخی خودروهای مونتاژی‌ سه عامل توقف رشد قیمت‌ها بوده است.

توجه به این نکته ضروریست که بر اساس محاسبات انجام شده توسط روزنامه دنیای اقتصاد در تیر ماه، سرعت نرخ رشد قیمت خودرو کاهشی بوده اما بیشتر خودروهای داخلی در تیر ماه افزایش قیمت داشته‌اند. به بیان دیگر قیمت خودرو در تیرماه ارزان نشده بلکه گرانی با ایست و توقف روبرو شده است.

افت قیمت قابل توجه خودروی لوکس کره ای

در این گزارش توضیح داده شده است که بین خودروهای داخلی، بیشترین رشد قیمت نصیب کوئیک دنده اتومات شده که قیمت آن در تیر و نسبت به خرداد، 5/ 6درصد بالا رفته است.خودروهایی مانند وانت آریسان، ساینا و دنا به ترتیب شش، پنج و 5/ 4 درصد افزایش قیمت را در نخستین ماه تابستان و نسبت به خرداد داشته‌اند.

اما در مقابل در فهرست خودروهای داخلی هستند محصولاتی که افت قیمت نیز داشته‌اند، از جمله ساینای اتومات محصول سایپا و برخی مدل‌های پژو 206 که ایران خودرو آنها را تولید می کند. (در گزارش روزنامه دنیای اقتصاد به این که کدام مدل از پژو 206 افت قیمت داشته اشاره ای نشده است ) از بازار پراید هم خبر می‌رسد این خودرو با وجود آنکه یک سالی می‌شود به تولید نمی‌رسد، با افزایش قیمتی تا دو درصد در تیر نسبت به خرداد مواجه شده است.

نکته جالب توجهی که در پایان به آن اشاره می کنیم این که بر اساس اطلاعات استخراج شده از بازار نیازمندی‌های آنلاین – دیوار- خودروی هیوندای آزرا 9/ 11 درصد کاهش قیمت در تیر داشته و از این حیث در بین خودروهای وارداتی‌ رکورددار است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “گرانی پژو 206 ، ساینا و هیوندای آزرا متوقف شد

  1. شعله گفته:

    ایناهمش بازی سیاسیه ، هیچی تو این‌مملکت پایین نمیاد بازار و قیمتها کاذبه
    چراقیمت ماشینای دیگه رفته بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز