کاهش قیمت دلار بازار آزاد تا کانال 26 هزار تومانی؟!

امروز هم نرخ دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل 0.36 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 27 هزار و 300 تومانی رسید. نرخ این ارز خارجی در بازار متشکل 25 هزار و 204 تومان قیمت خورد. در واقع قیمت دلار در بازار متشکل هم در مقایسه با دیروز 0.67 درصد دیگر کاهش پیدا کرد. برخی تحلیلگران افزایش انتظارات درباره کاهش تورم و عرضه ارز را علت عمده کاهش قیمتی نرخ دلار می‌دانند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر این گروه از تحلیلگران به دلایل مذکور، قیمت دلار همچنان کاهشی خواهد بود. در واقع این گروه معتقدند که پیشروی مذاکرات برجام و سیگنال‌هایی که بازار ساز به نرخ دلار منتقل می‌کند باعث ادامه کاهش نرخ دلار می‌شود. شب گذشته وال استریت ژورنال درباره پیشروی مذاکرات برجام گزارشی منتشر کرد که مورد توجه فعالان و معامله گران ارزی قرار گرفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

وال استریت ژورنال مدعی شده که طرف‌های ایران و آمریکا در مذاکرات برجام درباره نحوه رفع تحریم‌ها، انجام تعهدات هسته‌ای و اجرای مطلوب توافق به نتیجه رسیده‌اند.

قیمت دلار از دیدگاه فنی

تحلیلگران فنی ارز معتقدند امکان 26 هزار تومانی شدن دلار وجود دارد. از آنجایی که این ارز خارجی نتوانسته حمایت حساس 27 هزار و 500 تومانی را حفظ کند، احتمال سقوط آن به کانال 26 هزار تومانی تقویت شده است. به نظر تحلیلگران فنی، 26 هزار و 800 تومانی شدن دلار طی روزهای آینده دور از انتظار نیست. اما عده‌ای از معامله گران معتقدند که افت قیمت دلار در سه روز اخیر کاملا هیجانی بوده و بار دیگر این ارز خارجی شرایط خود را بهبود می‌بخشد.

نرخ پوند و یورو هم امروز کاهشی بود. قیمت یورو در مقایسه با روز گذشته 119 تومان کم شد و به مرز 31 هزار و 217 تومانی رسید. نرخ پوند هم نسبت به دیروز 166 تومان کاهش قیمتی داشت و 37 هزار و 278 تومان شد.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز