کاهش فعالیت اینستاگرامی شرکت‌های بیمه در فروردین‌ماه

میزان استفاده شرکت‌های بیمه از شبکه اجتماعی اینستاگرام در فروردین ماه به نسبت ماه پیش از آن کاهش داشت. به نظر می‌رسد حالت تعطیلات نوروز و وضعیت نیمه‌تعطیل روابط‌عمومی‌ها در نیمه اول فروردین‌ماه در این افت عملکرد بی‌تاثیر نبوده است.

سومین گزارش تیم پژوهشی گروه رسانه‌ای کاما از عملکرد شرکت‌ها بیمه در اینستاگرام نشان می‌دهد محتوای این شرکت‌ها  نسبت به ماه قبل 21.7 درصد کاهش داشته است. در ادامه همانند ماه‌های گذشته، گزارش عملکرد صفحات اینستاگرام شرکت‌های بیمه در فروردین امسال را مشاهده می‌کنید.

پس از بررسی صفحه‌های اینستاگرام تمام شرکت‌های بیمه بر اساس شاخص‌های زیر رتبه‌بندی انجام شده است؛

– تعداد مطالبی که در طول ماه فروردین منتشر کردند

– میزان کاربرپسند بودند مطالب (نسبت لایک‌هایی که کاربران روی پست‌ها گذاشتند)

آریاک سفر

– میزان تعاملی بودن مطالب (نسبت کامنت‌هایی که کاربران برای پست‌ها نوشتند)

در نهایت بیمه‌های مرکزی، حکمت و سامان در مقایسه با سایر شرکت‌های بیمه‌ای طی فروردین ماه 1400 بالاترین امتیاز را کسب کردند.

بیمه‌های حکمت، باران، ملت، سرمد و البرز در فروردین ماه پیشرفت داشتند. بیمه حکمت مسابقه‌ای در فروردین ماه برگزار کرد که به نظر می‌رسد برگزاری این مسابقه روی عملکرد صفحه اینستاگرام این مجموعه بسیار موثر واقع شد. اینستاگرام بیمه باران نیز در فروردین‌ماه پست‌های زیادی منتشر کرد؛ همین فعالیت باعث ارتباط بیشتر این صفحه با کاربرانش شد. بیمه ملت هم محتواهای متنوعی در ماه گذشته ارائه داد و مجموعه تخفیفات و جشنواره‌ای را تدارک دید که در کارکرد این صفحه اثر داشت.

بیمه معلم تنها یک پست منتشر کرد و بیمه‌های امید و اتکائی ایران هیچ پستی در فروردین‌ماه انتشار ندادند. به همین دلیل اطلاعات این سه شرکت در جدول بالا وجود ندارد.

کدام بیمه بیشترین دنبال‌کننده را دارد؟

در بین 23 شرکت بیمه، بیمه‌های سامان، مرکزی، البرز و ملت بیش از 20 هزار کاربر داشته و در صدر جدول رتبه بندی پرکاربرترین صفحه‌ها قرار دارند.

بیشترین رشد تعداد دنبال کنندگان مربوط به بیمه رازی است. به تعداد کاربران صفحه اینستاگرام این بیمه، 8200 نفر اضافه شده که یکی از دلایل این رشد به نظر می‌رسد قرعه‌کشی‌ بیمه رازی در شب‌های ماه رمضان باشد. صفحه بیمه باران 376 کاربر در ماه گذشته از دست داد. در حالی که همین شرکت در اسفندماه 1399 به رغم تعداد پست‌های کمی که منتشر کرده بود، رشد بیش از دو برابری تعداد کاربران را نسبت به بهمن‌ماه تجربه کرد.

صفحه اینستاگرام کدام بیمه در فروردین ماه پرکارتر بود؟

شرکت‌های بیمه مرکزی، باران و ما بیشترین تعداد پست را در فروردین‌ماه منتشر کردند. شرکت‌های بیمه معلم با انتشار یک پست و بیمه امید و اتکائی ایرانیان بدون انتشار پستی، در انتهای جدول قرار گرفتند.بیمه‌های باران، سرمد و حافظ بیشترین میزان رشد را در انتشار محتوا داشتند. شرکت‌های بیمه ما، تجارت نو و ایران معین بیشترین افت کمی را داشتند. به نظر می‌رسد تعطیلات فروردین‌ماه در کاهش فعالیت این صفحه‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

کدام شرکت بیمه، محتوای کاربرپسندتری تولید کرده است؟

مقایسه تعداد لایک‌های کاربران پای پست‌های شرکت‌های بیمه‌ای نشان‌دهنده نظر مثبت کاربران بیمه مرکزی، بیمه رازی و بیمه سامان است. برای مقایسه دقیق‌تر لازم است تعداد لایک‌ها را به صورت نسبتی از تعداد مطالب منتشر شده در طول ماه و همچنین تعداد دنبال‌کنندگان هر صفحه در نظر گرفت. در این راستا تهیه‌کنندگان این گزارش کل تعداد لایک‌های هر صفحه در طول فروردین‌ماه را بین کل محتواهای منتشر شده، تقسیم کرده و آن را به صورت درصدی از تعداد دنبال‌کنندگان هر صفحه درآوردند. پس از انجام محاسبات ذکر شده و به دنبال آن مقایسه کیفی‌تر محتوای صفحه‌ها، مشخص شد که محتواها در صفحه اینستاگرام بیمه‌های حافظ، تعاون و کارآفرین به ترتیب توسط 7/12، 12 و 8/9 درصد دنبال کنندگان‌شان پسندیده شده‌اند.

بیمه حافظ ماه بیشترین محتوای کاربرپسند را تولید کرد. بیمه رازی بیشترین رشد را در تولید محتوای کارپسند داشته و حدوداً این میزان دو برابر شد. در مقابل بیمه دی در تولید محتوای کاربر پسند افت داشته و تقریبا نسبت به اسفندماه تولید محتوای مورد پسند کاربرانش به یک چهارم رسید. یادآور می‌شویم که بیمه معلم تنها با یک پست منتشر شده در فروردین ماه و بیمه‌های امید و اتکائی به دلیل عدم انتشار هیچ محتوایی، از جدول‌ها حذف شدند.

کدام شرکت محتوای تعاملی‌تری تولید کرده است؟

تعداد کامنت‌های کاربران پای محتواهای شرکت‌های بیمه‌ای، می‌تواند بهترین شاخص برای بررسی میزان تعاملی بودن محتوا باشد. مقایسه نسبت کامنت‌ها به تعداد کاربران نشان می‌دهد صفحه بیمه حکمت در فروردین‌ماه در مقایسه با دیگر شرکت‌ها، بیشترین تعامل را با کاربران خود داشت. بیمه‌های تعاون، حافظ و کارآفرین در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

ارقام نشان‌دهنده این است که بیمه حکمت بیشترین رشد را تعداد کامنت دریافتی از کاربران داشته است. به عبارتی از هر چهار کاربر این صفحه یک نفر برای پست‌های فروردین‌ماه کامنت گذاشته است. این موضوع باعث ارتقا بیمه حکمت از رتبه پانزدهم به رتبه اول این جدول در فروردین ماه شد. بیمه آرمان و دی نیز از لحاظ تعداد کامنت‌های دریافتی در فروردین ماه تنزل داشتند. لازم به ذکر است که بیمه آسیا و ایران معین نیز امکان انتشار کامنت را در صفحه اینستاگرام خود محدود کرده و هیچ کاربری با این شرکت‌ها در فروردین ماه تعامل نداشت.

گروه رسانه‌ای کاما هر ماه عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای در فضای مجازی را رصد کرده و گزارش ارزیابی کمی و کیفی آن را منتشر می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : بیمه آرمانبیمه آسماریبیمه آسیابیمه اتکایی ایرانیانبیمه البرزبیمه امیدبیمه ایران معینبیمه بارانبیمه تعاونبیمه حافظبیمه حکمتبیمه دیبیمه رازیبیمه زندگی خاورمیانهبیمه سامانبیمه سرمدبیمه کارآفرینبیمه مابیمه مرکزیبیمه معلمبیمه ملتبیمه میهنبیمه نوین
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز