چه مواردی بر قیمت صنایع دستی تاثیرگذار است؟

صنایع دستی بخشی از فرهنگ و تمدن دیرینه و چندین هزار ساله ایرانی است؛ خرید صنایع دستی از دیرباز به عنوان بخشی از دکوراسیون منازل ایرانی و همچنین در قالب هدیه و انواع جواهر و زیورآلات در داخل و خارج از ایران از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنایع دستی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، صنایع دستی با توجه به تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی استاد سازنده محصول و همچنین استفاده از انواع متریال‌های ارزشمند در ساخت آن‌ها معمولا قیمت بالایی دارند. با وجود این، قیمت صنایع دستی با توجه به عوامل متعددی از جمله ابعاد محصول، مرغوبیت متریال به کار رفته، میزان و نوع نقش و نگار، برند و تکنیک ساخت و غیره تعیین می‌شود. کاماپرس در ادامه به معرفی محبوب‌ترین آثار و قیمت صنایع دستی در ایران می‌پردازد.

انواع صنایع دستی ایرانی

تولید و ساخت صنایع دستی به عنوان بخشی از هویت ایرانی، از گذشته در شهرها و در میان اقوام و گروه‌های مختلف ایران رواج داشته است؛ به‌طوری که صنایع دستی هر منطقه به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ و تمدن آن منطقه و جزو جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود. از این رو صنایع دستی ایرانی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و در قالب محصولات گوناگون تولید و عرضه می‌شود و خرید صنایع دستی هر منطقه طرفداران خاص خود را دارد.

در ادامه برخی از مشهور‌ترین صنایع دستی ایرانی معرفی می‌شود؛

آریاک سفر

نقاشی به سبک تشعیر

تشعیر یکی از هنرهای با سابقه و از شاخه نقاشی سنتی است؛ تشعیر یکی از شیوه‌های مورد استفاده در مینیاتور و تذهیب است که برای تزیین حاشیه کتاب یا قطعات خط استفاده می‌شود. تزیین انواع محصولات و ظروف مانند آیینه و شمعدان، گلدان، آجیل خوری و غیره به‌وسیله تشعیر بسیار رواج پیدا کرده است.

قیمت صنایع دستی تشعیر با توجه به نوع ظرف، سایز، ضخامت ورقه مس، برند سازنده و کیفیت ساخت آن تعیین می‌شود.

دست‌سازه‌های فیروزه کوبی

محصولات فیروزه کوبی از کنار هم قرار دادن هنرمندانه سنگ‌های ارزشمند فیروزه ساخته می‌شوند؛ از این رو محصولات فیروزه کوبی در زمره صنایع دستی لوکس به شمار می‌روند. محصولات فیروزه کوبی نیز شامل موارد متعددی چون سنگاب، سنبلدان، آجیل خوری، کاسه، آینه، شمعدان و غیره است.

قیمت صنایع دستی فیروزه کوبی نیز بسته به نوع سنگ‌های فیروزه استفاده شده، کیفیت ساخت و ضخامت ورقه مسی و غیره متغیر است.

قلمزنی روی مس

قلمزنی، هنر تزئین و کندن نقوش بر روی محصولات فلزی با ضربه چکش است. محصولات و ظروف قلمزنی از جمله آجیل خوری، بشقاب، بلونی، پسته خوری، تابلو خاتم و غیره به دو شکل ظروف قلمزنی نقره و ظروف قلمزنی مسی تولید و روانه بازار می‌شوند.

قیمت خرید صنایع دستی قلمزنی نیز با توجه به نوع طرح و نقوش، سبک مورد استفاده، نوع ظروف و تزیینات اضافی آن تعیین می‌شود.

درخشش ملیله کاری

ملیله کاری یکی از صنایع دستی محبوب ایرانی است که به واسطه ظاهر منحصر به فرد و درخشان آن به راحتی با انواع دکوراسیون در منازل ست می‌شود. محصولات ملیله کاری شباهت بسیار زیادی به ظروف نقره داشته و در عین حال قیمت بسیار مناسب‌تری دارند.

قیمت صنایع دستی ملیله کاری غالبا با توجه به کیفیت طرح و الگوهای کار شده، نوع ظروف و عیار نقره مورد استفاده در آن تعیین می‌شود.

میناکاری؛ شیک و به یادماندنی

هنر میناکاری یکی از صنایع دستی محبوب و ارزشمند ایرانی است که با رنگ‌های آبی و فیروزه‌ای در طرح‌ها و مدل‌های متنوع تولید می‌شود. استفاده از محصولات میناکاری در هدایای تبلیغاتی و تندیس‌های اداری بسیار کاربرد دارد.

قیمت صنایع دستی میناکاری نیز با توجه به فلز مورد استفاده در آن، نقش و نگارها، ابعاد محصول، برند و هنرمند سازنده آن تعیین می‌شود.

تنوع صنایع خاتم کاری

خاتم کاری از قراردادن چندضلعی‌های منظم در رنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر ساخته می‌شود. محصولات خاتم کاری از تنوع بسیار بالایی برخودار بوده و گزینه بسیار مناسبی برای ست‌های رومیزی و اداری، هدایای تبلیغاتی و تندیس‌های سازمانی محسوب می‌شود.

قیمت صنایع دستی خاتم کاری بسته به میزان مرغوبیت ورقه‌های مسی، چوب‌های باکیفیت، آستر محافظ و سایر موارد تعیین می‌شود.

بته جقه‌های تاریخی ترمه

ترمه یکی از صنایع دستی بسیار محبوب و پرفروش ایرانی است که از ظاهری چشمگیر و بسیار نفیس برخوردار است. خرید انواع ترمه در طرح‌ها و مدل‌های مختلف برای استفاده در ست باکس ترمه، گلدان میناکاری، گلدان خاتم کاری یا در باکس‌های تبلیغاتی ملیله کاری بسیار رایج است.

قیمت صنایع دستی ترمه با توجه به عواملی چون میزان تراکم، برند، میزان تنوع رنگ، تعداد و انتخاب ست‌های مختلف متغیر است.

خرید صنایع دستی با قیمت مناسب از بازار مینا

مجموعه بازار مینا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر، در زمینه عرضه و فروش انواع صنایع دستی ایرانی فعالیت می‌کند. فروشگاه بازار مینا تمام محصولات خود را به شکل کاملا مستقیم و با حذف واسطه‌های تجاری به دست مشتری می‌رساند؛ این موضوع قیمت صنایع دستی در مجموعه بازار مینا را به شکل قابل توجهی کاهش داده است.

با خرید صنایع دستی از فروشگاه بازار مینا علاوه بر اطمینان از اصالت و کیفیت محصول، می‌توانید از خدمات سفارشی سازی محصولات برای سازمان‌ها و ادارات و همچنین تخفیف ویژه خرید عمده نیز بهره‌مند شوید.

خرید از مجموعه بازار مینا به دو شکل خرید از وبسایت و همچنین خرید از طریق اپلیکیشن اختصاصی این مجموعه فراهم شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : بازار مینا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز