چطور از فروشگاه اینترنتی شکایت کنم؟

افزایش میزان خریدهای اینترنتی انواع کالا و خدمات در عین آسانی، گاهی با مشکلات و سختی‌هایی همراه می‌شود. به همین دلیل توصیه شده که افراد راه‌های خرید اینترنتی و حتی شکایت از آنلاین شاپ و فروشگاه‌های آنلاین متخلف و بدقول را بشناسند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در جریان خرید اینترنتی ممکن است مشکلی برای شما یا اطرافیان پیش بیاید که این موضوع قابل پیگیری است. اما برخی افراد به دلیل عدم آشنایی با روش‌ها از پیگیری مشکلات و مسائل پیش آمده در جریان خرید اینترنتی صرف نظر می‌کنند. در هر صورت اگر اخیرا خرید اینترنتی نامناسبی برای فردی پیش آمده باشد، امکان ثبت شکایت از فروشگاه مدنظر به سه طریق مطمئن وجود دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

روش اول؛ شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی

در صورتی که فردی از فروشگاه دارای نماد الکترونیکی خرید داشته باشد و دچار مشکل شود، امکان شکایت از طریق این نماد را خواهدداشت. برای این منظور هم فرد باید به آدرس ای نماد مراجعه و به صفحه ثبت شکایت ورود پیدا کند. لازم به ذکر است که افراد به هنگام خرید اینترنتی باید به درج یا عدم درج نماد اعتماد الکترونیکی در سایت فروشگاه توجه داشته باشند. زیرا این نماد به سایت‌های دارای صلاحیت اعطا می‌شود و به نوعی ضمانتی برای خرید از درگاه‌های اینترنتی معتبر است.

آریاک سفر

روش دوم؛ مراجعه به پلیس فتا

افرادی که از فروشگاه اینترنتی شکایت دارند می‌توانند با داشتن مدارک کافی به پلیس فتا مراجعه کنند. افراد برای این کار می‌توانند به وبسایت پلیس فتا مراجعه کرده و شکایت خود را درباره فروشگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و حتی تخلفات در اپلیکیشن و پست الکترونیکی مطرح کنند. به این منظور اشخاص متقاضی باید به قسمت خدمات الکترونیکی، بخش گزارش مردمی وارد شده و تخلف فروشگاه اینترنتی مورد نظر خود را به ثبت برسانند.

ماهیت پلیس فتا تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات با رویکرد مقابله با جرایم از طریق پیش بینی، پیشگیری و کشف جرم با استفاده از نیروهای ماهر و فضای تخصصی است.

روش سوم؛ شکایت از طریق مراجع قضایی

یکی از روش‌های معمول برای شکایت از وبسایت‌های متخلف، مراجعه به مراجع قضایی است. شخص شاکی با داشتن مدارک کافی باید به دادسرای جرایم رایانه‌ای مراجعه و شکایت خود را به صورت شکواییه مطرح کند تا مرجع مربوطه فرآیند رسیدگی به آن را انجام دهد. مدارک مورد نیاز در این خصوص، مدرک‌های هویتی و مرتبط با موضوع شکایت مثل رسید واریز پول، پیام‌ها و … است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز