چرا ربع سکه در بورس کالا خواهان ندارد؟

مرحله اول ربع سکه با روش حراج تک قیمتی که طی هفته پیش صورت گرفت خواهان زیادی نداشت. در مرحله جدید، حراج به صورت چند قیمتی است اما با این حال این روش نیز در روز اول مورد استقبال قرار نگرفته است.

به گزارش کاماپرس، عرضه خودرو در بورس کالا کمک بسیاری به خودروسازان کرد و بر همین اساس به سبب شرایط تورمی بازار ارز و سکه، بانک مرکزی تصمیم به عرضه اوراق سپرده کالایی سکه و ربع سکه در بورس کالا گرفت. به گفته بانک مرکزی این عرضه به سبب کاهش حباب سکه و ربع سکه صورت می‌گیرد. با آنکه این نوع عرضه کمی حباب سکه را کاهشی کرد اما همچنان سکه و ربع سکه حباب زیادی دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

تاکنون عرضه حجیمی از اورق گواهی سپرده کالایی و ربع سکه در بازار صورت گرفته اما استقبال زیادی از آن نشده است. تحلیلگران این موضوع را در گرو عدم شفافیت و شرایط سخت عرضه می‌دانند.

آریاک سفر

طی هفته گذشته و در دور اول عرضه ربع سکه در بورس کالا، از 500 هزار عرضه کمتر از 50 هزار قطعه آن متقاضی داشت. با توجه به آنکه روش اول حراج تک قیمتی بود در مرحله دوم عرضه، حراج به صورت چند قیمتی صورت گرفته است. این مرحله 10 روزه خواهد بود که روز گذشته روز اول مرحله دوم بود. روز گذشته 4 هزار و 747 قطعه ربع سکه با قیمت 7 میلیون و 920 هزارتومان فروخته شد. در این مرحله 450 هزار قطعه آماده عرضه است و فعالان بازار سرمایه معتقدند که حراج چندقیمتی نیز کارساز نبوده است.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزیبورس کالای ایران
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “چرا ربع سکه در بورس کالا خواهان ندارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز