چراغ بورس قرمز شد/ افت 7 هزار واحدی شاخص بازار سهام

در پایان معاملات بورس امروز یکشنبه  دوم آذرماه 1399 شاخص 7 هزار واحد عقب نشست با این حال نوسان های امروز بورس نیز چندان ناامید کننده نبود و با فعل و انفعالاتی که امروز در بازار رخ داد، می توان روزهای بهتری را در آینده تصور کرد.

به گزارش کاماپرس، مثبت بودن بورس در چند روز متوالی خوش بینی افراطی نسبت به بازار در برخی فعالان بازار سرمایه ایجاد کرده بود اما واقعیت این است که در بازار سهام هیچ تضمینی درباره تداوم روند مثبت یا منفی وجود ندارد و معاملات این بازار با ریسک ذاتی همراه است.

بازار امروز نیز ابتدا بسیار منفی بود اما به تدریج صف های خرید سهام های مهمی مثل شستا جمع شد و وضعیت بازار رو به بهبود رفت.

آنچه امروز رخ داد این بود که شاخص کل بورس تهران با ریزش ۲۸ هزار واحدی آغاز به کار کرد و در ۳۰ دقیقه اول بازار اغلب نماد‌ها با کاهش قیمت روبرو شدند. اتفاق نامطلوب دیگر این بود که در نماد‌های شاخص‌ساز صف فروش شکل گرفت اما همان طور که پیشتر ذکر شد در ادامه وضعیت بازار رو به بهبود رفت و صف های فروش نمادهای مهم هم جمع شد.

خودرویی ها و فلزات اساسی نزولی بودند

آریاک سفر

بنابه اعلام فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه دوم آذرماه با کاهش هفت هزار و ۶۸۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۴۷ واحدی رسید.

بررسی نقشه بازار در پایان معاملات امروز نشان می‌دهد خودرویی‌ها باز هم بیشترین معاملات را به خود اختصاص دادند. روند عمده نماد‌های خودرویی به جز خپارس و خبهمن نزولی بود. بانک‌ها و موسسات اعتباری بازار متعادلی را شاهد بودند. در بین آن‌ها وتجارت و وپارس صعودی، دی، وبملت و ونوین نزولی بودند. فلزات اساسی امروز عموما با رنگ قرمز روی تابلو ظاهر شدند و شاهد کاهش پنج درصدی قیمت فولاد بودیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز