پیش بینی 21 هزار تومانی شدن دلار!

قیمت دلار با وجود خوشبینی‌ها درباره آینده مذاکرات، باز هم نسبت به دیروز 136 تومان افزایش پیدا کرد و به مرز 28 هزار و 183 تومانی رسید. با این وجود کارشناسان معتقدند که اگر مذاکرات طی دو الی سه ماه آینده به نتیجه برسد، نرخ دلار ریزش اساسی خواهد داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، درباره نرخ دلار بعد از مذاکرات و با شرایط مختلف پیش بینی‌های متفاوتی وجود دارد. اخیرا سیدکمال سیدعلی، معاون سابق بانک مرکزی، با ارائه یکسری پیش فرض‌ها و در صورت باثبات بودن شرایط، قیمت دلار را بعد از نتیجه مثبت مذاکرات حدود 21 هزار تا 22 هزار تومان برآورد کرده است.

به اعتقاد کمال سیدعلی، در صورتی که مذاکرات به نتیجه برسد، بهبود شرایط صدرصدی است. در حال حاضر کشور مشغول پرداخت آسیب هزینه‌های نقل و انتقالات ارزی بوده و با توافق برجام این وضعیت خاتمه پیدا می‌کند. در واقع انتظارات تورمی تا حد زیادی کم می‌شود و بسیاری از کسانی که ارز خریداری کرده‌اند در جایگاه فروشنده قرار می‌گیرند.

سیدعلی معتقد است در این شرایط به حدی میزان عرضه ارز در کشور بالا می‌رود که قیمت دلار تا محدوده 21 هزار تومانی پایین بیاید.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

خروج آمریکا از برجام؛ عامل اصلی رشد نرخ دلار

این معاون سابق بانک مرکزی بیان کرد که با خروج آمریکا از برجام، رشد شدید نرخ دلار اتفاق افتاد و به دنبال آن قیمت کالاهای اساسی هم بالا رفت. به نظر سیدعلی، در حال حاضر علت اصلی نوسان نرخ دلار حضور دلالان در فضای مجازی است. ضمن اینکه بسیاری از کارشناسان حوزه ارز معتقدند که برنامه وزیر اقتصاد نوعی کنترل دستوری بازار است که چندان مناسب شرایط به نظر نمی‌رسد.

قیمت پوند و یورو، دیگر ارزهای مهم بازار، هم رشد داشته است. نرخ پوند نسبت به دیروز 249 تومان بالا رفت و در مرز 38 هزار و 120 تومانی قرار گرفت. قیمت پوند هم با افزایش 201 تومانی در مقایسه با روز قبل، به محدوده 31 هزار و 856 تومانی رسید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پیش بینی 21 هزار تومانی شدن دلار!

  1. سعید گفته:

    مطمئن باشید که مذاکرات به نتیجه مثبتی نخواهد رسید .بخاطر اینکه کشور بدست یک اورگان نظامی تندرو اداره میشود وتمام دستگاه ها وادارات کشور بدست نظامی ها میباشد وامریکا به دنبال کوتاه امدن این اورگان میباشد ..هیچوقت به نتیجه مثبتی نخواهد رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز