پیش بینی 2 کارشناس بازار سرمایه درباره آینده بورس

بازار بورس روز گذشته  را با رشد 1.8 درصدی به اتمام رساند. بعضی از خبرگان بازار این رشد را سرآغاز رونق مجدد بازار می‌دانند. اما نظر همه‌ی کارشناسان این نیست.

به گزارش کاماپرس، در حالیکه بازار سرمایه درهفته‌های گذشته، با ریزش شاخص بورس، مواجه بود، اما دیروز با رشد 1.8 درصدی به سبزکم رنگ تبدیل شد. برخی، این رشد را ناشی از اقدامات اخیر دولت و شورای عالی بورس برای احیای بازار می‌دانند. اما به نظر بعضی از کارشناسان بررسی‌های بنیادی نشان می‌‌دهد که متوسط نسبت قیمت به درآمد با میانگین تاریخی بازار سهام که در محدوده 4.5 تا 7.5 مرتبه است فاصله دارد. یکی از کارکرد‌های این نسبت این است که نشان می‌دهد که قیمت سهام شرکت‌ها تا چه میزان رشد کرده است. افزایش این نسبت و فاصله گرفتن آن با نرخ میانگین به‌معنای گران شدن سهام شرکت‌هاست.

اثر حمایت‌ها به زودی از بین می‌رود

حمید میرمعینی، ازجمله کارشناسان بازار سرمایه است که معتقد است نسبت قیمت به درآمد بازار سهام بیش از حد رشد کرده بود و قیمت‌ها نیاز به اصلاح داشت. با این حال او بر این باور است که احتمالا هفته جاری تحت‌تأثیر سیاست‌های حمایتی و اصلاح قیمت‌ها روند نزولی تا حدی متوقف خواهد شد. او در پیش‌بینی خود از آینده بازار سهام گفت: اگر حمایت انجام شود، از هفته جاری شاهد از بین رفتن صف فروش سهام شاخص‌ساز و شرکت‌های بنیادی خواهیم بود، به‌ویژه اینکه قیمت سهام این شرکت‌ها در این مدت با نزول زیادی مواجه و ارزنده شده است. با این حال او تأکید کرد: قیمت سهام شرکت‌ها قبل از آغاز نزول با رشد زیادی مواجه شده بود، در واقع قیمت‌ها به سطحی رسیده بود که عوامل بنیادی دیگر از این رشد حمایت نمی‌کرد.

رفتار‌های هیجانی، دلیل عدم تعادل

آریاک سفر

شهرام چراغی، کارشناس بازار سرمایه  در گزارشی که در همشهری درج شده، با بیان اینکه بازارسرمایه روند تعادلی خود را آغاز کرده، گفت: این روزها، تاحدودی از حجم هیجانات کاسته شده و شاخص نیز تا پایان سال آرام آرام رشد خواهدکرد.به گفته این کارشناس بازار سرمایه، قطعا در وضعیت فعلی، سهام بسیاری از شرکت‌های بنیادی و صادرات محور ارزنده هستند که اگر به دلار محاسبه شوند، فقط به قیمت چند سنت قابل خریدند و در دنیا شبیه آن را نداریم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز