پژو ۲۰۰۸ بخریم یا مزدا ۳ ؟

پژو ۲۰۰۸ و مزدا ۳ از پرفروش ترین خودروهای خارجی بازار هستند، اما خرید کدام یک از این دو خودرو به نفع مشتری است؟

به گزارش کاماپرس، این دو خودرو با اینکه از دو قاره مختلف به ایران آمده اند، اما شباهت زیادی به هم دارند. هر دو در یک بازار مشترک در حال رقابت هستند و مشتری های خودشان را دارند. سابقه حضور مزدا ۳ در ایران بیشتر از پژو ۲۰۰۸ است، اما این موضوع دلیلی بر کسادی بازار پژو ۲۰۰۸ نیست.

این خودرو هم مثل مزدا ۳ در ایران طرفداران زیادی دارد. مزدا ۳ نیو از سال ۱۳۸۹ توسط بهمن خودرو به بازار عرضه شد تا ادامه‌دهنده موفقیت نسل قبلی خود باشد. نمونه فیس‌لیفت ۲۰۱۶ پژو ۲۰۰۸ اولین بار در سال ۱۳۹۶ راهی بازار ایران شد. پژو ۲۰۰۸ در روزهای اول با استقبال بسیار بالایی روبرو شد، اما ستاره اقبال ۲۰۰۸ خیلی زود با خروج کمپانی پژو از ایران افول کرد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

 

آریاک سفر

مزدا ۳ ساده و جذاب، پژو ۲۰۰۸ مدرن و اسپرت

این دو خودرو در دو کلاس متفاوت قرارداشته و زبان طراحی کاملا متفاوتی دارند. نمای ظاهری مزدا 3 جدید در کمال سادگی جذابیت زیادی دارد و همین موضوع باعث شده است تا در حال حاضر پس از گذشت حدود یک دهه از عرضه این محصول به بازار داخلی همچنان از طرفداران بسیاری برخوردار باشد.

در سمت مقابل پژو 2008 یک کراس‌اوور کوچک با طراحی به‌مراتب مدرن‌تر و اسپرت است که به‌راحتی می‌تواند نظر خاص‌پسندان را به‌سوی خود بکشاند. به‌طورکلی در مقایسه مزدا ۳ جدید و پژو 2008 ازنظر طراحی می‌توان گفت که مزدا 3 نیو، باوجود سن بالاتر طراحی معقول‌تری دارد.

موتور پژو 2008 و نقط قوت این خودرو

قوای فنی موضوعی است که مزدا 3 نیو و پژو 2008 رقابت نزدیک و جذابی با یکدیگر دارند. مزدا ۳ از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که در سالیان گذشته امتحان خود را به‌خوبی در بازار پس داده است. پژو ۲۰۰۸ در سمت مقابل موتوری کوچک‌تر دارد، ولی در عوض به سیستم توربوشارژر مجهز بوده و از خروجی بهتری نسبت به مزدا ۳ نیو برخوردار است.
موتور کوچک پژو از سری موتورهای پرنس (Prince engine) گروه پژو سیتروئن است که با همکاری BMW ساخته‌شده‌اند. این موتور ۱.۶ لیتری که با کد THP165 شناخته می‌شود، توانایی تولید قدرت ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور۲۴۰ نیوتن‌متر را دارد که در مقایسه با قدرت ۱۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متری مزدا 3 جدید، در جایگاه بالاتری قرار می‎گیرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مشخصات پیشرانه تنها بخشی نیست که پژو برنده‌ آن محسوب می‌شود، چون فرانسوی تازه‌وارد با مصرف سوخت ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در بحث مصرف سوخت نیز رقیب ژاپنی خود را شکست می‌دهد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، باید در نظر داشت که یک موتور توربوشارژر در قبال عملکرد بهتر، دستمزد بالاتری را هم طلب خواهد کرد. چنین موتورهایی هم به کیفیت سوخت و هم کیفیت روغن‌موتور حساسیت بالاتری دارند؛ بنابراین اگر علاقه‌ چندانی به مراقب‌‌های مداوم از چنین پیشرانه حساسی را ندارید، بهتر است به سراغ موتور تنفس طبیعی مزدا 3 نیو بروید.

مرتبط با : پژو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز