پول برق کدام مشترکان رایگان می شود؟

اردکانیان وزیر نیرو اعلام کرده بر اساس مصوبه هیات وزیران قرار است مشترکان کم مصرف از تخفیف 100درصدی برخوردار شوند و به عبارت دیگر پول برق آنها رایگان می شود.

به گزارش کاماپرس؛ موضوع رایگان شدن آب و برق افرادی که مصارف آنها در حدود الگوی مصرف است،به رایزنی ها بین دولت ومجلس دهم برای تصویب این طرح برمیگردد. بر اساس آن طرح و به اذعان برخی از نمایندگان مجلس پیشین، گروهی برق و آب رایگان دریافت می‌کنند و متقابلا پرمصرف‌ها، جور کمبود منابع مالی ناشی از رایگان مصرف‌کردن عده‌ای دیگر را به دوش خواهند کشید. این طرح با انتقادهای زیادی مواجه شد. از جمله اینکه آیا اجرای چنین طرحی به عدالت نزدیک است؟ با کدام ساز و کار دولت تلاش خواهد کرد به جیب گروهی از مردم که به دلیل عدم دسترسی به منابع مالی مناسب به قشر پرمصرف تبدیل شده‌اند، فشار نیاید؟ آیا هدف اصلی این طرح، کنترل مصرف است یا این که این آب و برق رایگان مردم را تشویق می‌کند، بیشتر مصرف کنند و وقتی متوجه مصرف بیشتر می‌شوند که قبض‌های سنگین برایشان ارسال شود. حالا اما وزیر نیرو از طرح جدید دولت برای تشویق مشترکان کم مصرف می‌گوید.

تخفیف 100درصدی پول برق برای کم مصرف‌ ها

به گفته وزیر نیرو بر این مصوبه هیات وزیران، همه کسانی که تابستان امسال همکاری خوبی با صنعت برق داشتند و مصرف خود را مدیریت کردند مورد تشویق و حمایت قرار می‌گیرند.
بر این اساس مشترکان خانگی به سه دسته تقسیم شدند که شامل مشترکان کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف هستند.
رضا اردکانیان گفته است: مشترکان کم مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض خود برخوردار می‌شوند.

آریاک سفر

خوش مصرف‌ها تشویق می‌شوند

او همچنین اضافه کرده ؛ از مشترکان خوش مصرف در این طرح قدردانی شده و از آنها دعوت می‌شود تا به جمع کم مصرف‌ها بپیوندند تا از تخفیف ۱۰۰درصدی پول برق بهره‌مند شوند.
اردکانیان از طراحی دو برنامه برای مشترکان پر مصرف خبر داد تا با اجرای آنها این مشترکان هم به جمع کم‌مصرف‌ها اضافه شوند.
با نصب پنل خورشیدی به جمع کم مصرف ها بپیوندید
اردکانیان با اشاره به اینکه ‌یکی از این اقدامات در راستای کاهش مصرف، آموزش است که مجموعه‌هایی در حال شکل‌گیری هستند تا به مردم آموزش داده شود تا با چه کارهای ساده‌ای می‌توانند مصرف برق خود را کاهش دهند، افزود: راه‌حل دیگر اینکه می‌توانند پنل‌های خورشیدی کوچک در پشت‌بام منازل نصب کنند. برای این هدف به کسانی که نیاز مالی دارند وام کم‌بهره تعلق می‌گیرد.
به گفته او به این ترتیب مشترکین با نصب پنل خورشیدی روی پشت‌بام و یا کولرها به راحتی به شبکه برق ساختمان متصل شده و از مصرف برق شبکه سراسری کاسته خواهد شد، ضمن اینکه از حالت پرمصرفی نیز خارج می‌شوند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز