پنج قدم برای طراحی و راه‌اندازی یک اتاق فرار جذاب

بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم، روز به روز محبوبیت بیشتری را در بین مردم و به خصوص جوانان به دست می‌آورد. به دلیل درگیری فیزیکی و هیجانی که این بازی در شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کند، بسیاری از افراد دوست دارند تا اوقات فراغت خود را در کنار دوستان خود در اسکیپ روم‌ تهران و سایر شهرها سپری کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرگرمی و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طراحی و راه‌اندازی اتاق فرار مهیج می‌تواند یک کسب و کار پر سود باشد. اما چگونه می‌توان یک اتاق فرار عالی را طراحی کرد؟ در این مطلب سعی شده تا با الهام از بهترین‌های اسکیپ روم تهران و سایر شهرها مراحل راه‌اندازی این بازی پرطرفدار بررسی شود؛

قدم اول؛ انتخاب ژانر و فضاسازی کلی

اولین قدم برای طراحی اتاق فرار، انتخاب ژانر یا سبک بازی است. مطالعه درباره انواع ژانرهای این بازی از جمله: تئاتر تعاملی، ترسناک، جنایی، معمایی و… می‌تواند در مسیر انتخاب سبک مورد نظر راهگشا باشد. بهتر است برای اطلاع از ژانرهای پرطرفدار اسکیپ روم‌ها از اطرافیان خود پرس و جو کرد. بیشتر افراد خواهان بازی ترسناک و مهیج هستند. سپس باید این ژانر را بر روی یک فضای کلی پیاده کرد.

آریاک سفر

زندان متروکه، تیمارستان روانی، زیردریایی در حال غرق، خانه تسخیر شده و… همگی ایده‌هایی هستند که می‌تواند در لیست پیشنهادات طراحی اتاق فرار باشد. در این مرحله ضمن الهام از بهترین اتاق فرارهای دنیا، بهتر است تا کمی خلاقیت و نوآوری چاشنی آن بشود. در غیر اینصورت ممکن است اتاق فرار طراحی شده یک نمونه کامل کپی شده و بی‌ارزش از سایر اسکیپ روم‌ها باشد. تماشای فیلم‌ها و سریال‌های مرتبط با ژانر مدنظر یکی دیگر از راه‌های ایده‌پردازی موفق در این مسیر است.

قدم دوم؛ توجه به جزییات

در ادامه این مسیر باید به جزییات نیز توجه ویژه داشت. مواردی مانند نوع موسیقی، لحن گوینده یا اکتور بازی، نوع ورود شرکت‌کنندگان، طراحی‌های صحنه و … است که می‌تواند ایده کلی را به خوبی پیاده کند. تنها فضاسازی و سناریو محض به هیچ وجه نمی‌تواند در ایجاد تجربه واقعی و هیجان‌انگیز پاسخگو باشد.

در مسیر طراحی جزییات، علاوه بر تماشای فیلم، مطالعه کتاب و رمان‌های مرتبط با ژانر بسیار یاری‌دهنده خواهد بود. برخی جزئیاتی که در حین ساخت فیلم مدنظر کارگردان بوده ممکن است هیچ‌گاه توجه تماشاگر را جلب نکند؛ اما همان جزییات در کتاب‌ها کاملاً در ذهن خواننده مجسم خواهد شد.

قدم سوم؛ سناریو و داستان بازی

در مرحله بعدی باید به سناریو و قصه بازی پرداخت. در این مرحله باید تمام سناریوهایی که تجربه شده یا به ذهن خطور می‌کند را یادداشت نمود. در نهایت، سلیقه طراح و فضای اتاق فرار مورد نظر است که سناریو را انتخاب می‌کند. در این مسیر ممکن است برخی از اتفاقات مهیجی که قبلاً برای خود طراح اتفاق افتاده است بسیار الهام‌بخش باشد. باید توجه داشت که سناریوهای پیچیده و خیلی بزرگ، تنها باعث سردرگمی شرکت‌کنندگان خواهد شد. در هر نقطه‌ای از مسیر طراحی اتاق فرار، هر جزییات یا دیالوگ و نکته‌ای که به ذهن خطور می‌کند را باید یادداشت کرد.

قدم چهارم؛ تعیین هدف

تعیین یک هدف در بازی بسیار اهمیت دارد. یک طراح موفق باید تعیین کند که شرکت‌کنندگان در حین بازی باید به دنبال چه چیزی باشند. این کار باعث افزایش اشتیاق در آنها خواهد شد. پس از به دست آوردن پیش‌نویس سناریو، باید بارها و بارها آن را بررسی کرد و خود را به جای شرکت‌کنندگان قرار داد. بهتر است تا حد ممکن تمام حواس پلیرها از جمله دیدن، شنیدن، لمس کردن و حتی بو کردن و چشیدن را درگیر بازی کرد.

قدم پنجم؛ انتخاب لوکیشن

پس از انجام تمامی این مراحل باید به انتخاب و تهیه لوکیشن دست زد. بهتر است تمام مراحل قبلی با توجه به بودجه و فضایی که می‌توان تهیه نمود، انجام شود. به علاوه، باید این نکته را مد نظر قرار داد که تعداد اسکیپ روم تهران بیش از سایر شهرها است. بنابراین ممکن است برای شناخته شدن و جذب مشتری، مبلغ قابل توجهی را برای تبلیغ و بازاریابی صرف کرد.

مجموعه تایم فور فان در وبسایت خود امکان بررسی و رزرو آنلاین بهترین اسکیپ روم‌های تهران، کرج، اصفهان، شیراز و… را فراهم نموده است. علاقمندان می‌توانند با اطلاع از نظرات سایر کاربران و نقد تیم تخصصی تایم فور فان، بهترین تجربه را در این بازی داشته باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : تایم فور فان
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز