پرواز حیرت انگیز موشک های فضایی روسیه در آسمان شب (فیلم)

موشک فضاپیما

در 12 آوریل، روز جهانی هوانوردی و فضانوردی و همزمان با 60 مین سالگرد پرواز اولین انسان به فضا، موشک های فضایی روسیه صحنه های شگفت انگیزی را در آسمان این کشور خلق کردند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از روزنامه وزگلیاد، این نمایش توسط جنبش دانش آموزی روسیه و شرکت Geoscan در محوطه ارگ (کرملین) شهر نووگورود در ساعت 9 شب با پرواز 500 پهپاد در آسمان شهر نووگورود روسیه آغاز شد و به مدت 10 دقیقه به طول انجامید. پهپادها پرواز موشک فضاپیمای روسی، اولین ماهواره ساخت بشر (اسپوتنیک 1) و ایستگاه فضایی میر را به نمایش در آوردند.

مدیر اجرایی جنبش دانش آموزی روسیه در این باره گفت، ما امروز همراه با شرکتGeoscan ، یک نمایش حیرت انگیز را با استفاده از پهپادها ترتیب دادیم که به اولین پرواز یوری گاگارین به فضا نیز اختصاص داشت و در روزهای آتی برنامه های دیگری را نیز با کمک این دانش آموزان در دیگر نقاط کشور اجرا خواهیم کرد.

ایرینا پلشوا کرد که هر دانش آموز روسی “نه تنها باید تاریخ کیهان نوردی روسیه را بداند و به قهرمانان خود افتخار کند بلکه باید بداند که فضا باز است و در انتظار اکتشافات جدید است. وی افزود، این جنبش به دانش آموزان روسی این فرصت را می دهد که در مورد فضا بیشتر بدانند، آن را کاوش کنند و آرزوهای خود را به موفقیت برسانند! بعلاوه این امکان در تک تک آنها وجود دارد تا در آینده به قهرمانان روسیه تبدیل شوند و برای کشورشان افتخار آفرینی کنند.

آریاک سفر

معاون مدیر شرکت Geoscan ضمن تاکید به ترویج علم و فناوری در بین نوجوانان روسی گفت، شرکت ما حدود یک سال است که با جنبش دانش آموزان روسیه همکاری می کند و ما می بینیم که کودکان چه علاقه وافری به کار با پهپادها دارند، بنابراین ما این امر را مهم می دانیم که به آنها فرصت آشنایی با کار و پیشرفت هایمان را بدهیم. پاول استپانوف افزود، در میان نسل های امروزی، کودکان باهوش و مشتاق بسیاری وجود دارد که به لطف چنین جنبش هایی آنها نه تنها می توانند دانش نظری خود را افزایش داده، بلکه مهارت های عملی نیز کسب کنند.

 

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز