هوآوی گوشی‌های P60 را با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای معرفی کرد

هوآوی به‌تازگی از پرچمداران جدید خود، یعنی سری P60 رونمایی کرده است. این گوشی‌ها که شامل سه مدل P60، P60 Pro و P60 Art می‌شوند، در کنار گوشی تاشوی Mate X3 رونمایی شده‌اند.

به گزارش کاماپرس، بااینکه تحریم‌های ایالات متحده آمریکا باعث ایجاد محدودیت‌های بسیاری برای هوآوی شده است، اما این غول چینی توانسته با توسعه سیستم‌عامل ویژه و همچنین استفاده از پتانسیل‌های خود، حرفی برای گفتن داشته باشد.

طراحی و نمایشگر

سه گوشی پرچمدار امسال هوآوی در بسیاری از ویژگی‌ها مشابه یکدیگر هستند. هر سه گوشی ابعاد ۱۶۱ در ۷۴٫۵ در ۸٫۳ میلی‌متری دارند. همچنین نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی این گوشی‌ها همه از نوع LTPO OLED بوده و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند. این نمایشگر وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۰۰ پیکسلی FHD+ داشته و قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ را دارد. همچنین رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش و سبز برای نسخه استاندارد و پرو و رنگ‌های آبی و طلایی برای نسخه آرت در نظر گرفته شده است.

عملکرد

هوآوی از پردازنده آمریکایی اسنپ‌دراگون ۸+ نسل یک کوآلکام استفاده کرده است. این تراشه هشت هسته‌ای بوده و در ساخت آن از فناوری چهار نانومتری استفاده شده است. این پردازنده شامل یک هسته ۳ گیگاهرتزی، سه هسته ۲٫۵ گیگاهرتزی و چهار هسته ۱٫۸ گیگاهرتزی است. P60 استاندارد دارای ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت، P60 پرو دارای ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و P60 Art دارای ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت حافظه داخلی است. نسخه استاندارد و پرو این گوشی در اروپا با رابط کاربری EMUI و سیستم‌عامل اندروید عرضه شده و در بازار چین مانند نسخه Art با سیستم‌عامل HarmonyOS 3.1 عرضه می‌شوند.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

دوربین

در قسمت دوربین، تفاوت‌ها آشکارتر هستند. نسخه استاندارد P60 شامل دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی عریض، ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو ۱۲۵ میلی‌متری با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری است. نسخه پرو P60 دارای سه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی عریض، ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو ۹۰ میلی‌متری با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳٫۵ برابری است. درنهایت، نسخه آرت P60 دارای لنزهای ۴۸ مگاپیکسلی عریض، ۴۰ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با مشخصات نسخه پرو است. تمام نسخه‌ها قابلیت فیلم‌برداری 1080p تا ۹۶۰ فریم بر ثانیه و 4K تا ۶۰ فریم بر ثانیه را دارند. هر سه گوشی نیز از یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار هستند. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی‌ها دارای گشودگی دیافراگم متغیر هستند که بنا بر نیاز، باز و بسته می‌شوند.

باتری و غیره

مدل‌های استاندارد و پرو هوآوی P60 دارای باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۸۱۵ میلی‌آمپر ساعتی و مدل آرت دارای باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. نسخه استاندارد با شارژر ۶۶ وات و نسخه‌های پرو و آرت با شارژر ۸۸ واتی شارژ می‌شوند. هر سه گوشی قابلیت شارژ سریع ۵۰ واتی بی‌سیم و پشتیبانی از OTG را دارند. هوآوی موفق به دریافت گواهی IP68 پاشش قطرات آب و گردوغبار برای این گوشی‌ها شده است. هر مدل دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال بهره‌مند هستند و از 5G پشتیبانی می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه سری P60 امکان ارسال و دریافت پیام‌های ماهواره‌ای Beidou است. هنگامی که سیگنال و دکل زمینی در اطراف کاربر وجود نداشته باشد، او می‌تواند پیام‌های متنی ارسال و دریافت کند؛ اما متأسفانه این ویژگی تنها محدود به چین می‌شود.

قیمت

مدل استاندارد P60 باقیمت پایه ۶۵۷ دلار، مدل P60 Pro با قیمت پایه ۷۳۰ دلار و نسخه P60 Art با قیمت ۱۳۱۶ دلار در بازار جهانی عرضه خواهند شد. طبق اعلام هوآوی نسخه آرت در ۸ آوریل ۲۰۲۳ و دو نسخه دیگر در ۳۱ مارچ ۲۰۲۳ به دست کاربران خواهند رسید. هنوز قیمت این گوشی‌ها در بازار ایران مشخص نیست.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده جزئیات بیشتر به وب‌سایت رسمی هوآوی مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : هوآوی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز