همه آنچه که باید درباره فرش عظیم‌زاده بدانید

فرش دستباف ایرانی دارای سه هزار سال قدمت است و جایگاه به‌خصوصی در حوزه‌های هنری، فرهنگی، اقتصادی، اشتغال‌زایی و اجتماعی دارد. فرش دستباف ایرانی دارای بازار گسترده و انحصاری در دنیا نیز هست و با وجود رقبای جدید خود، همچنان جایگاه خودش را در بازار جهانی حفظ کرده است.

در ادامه کاماپرس به ۹ نکته کلیدی درباره فرش عظیم‌زاده می‌پردازد که مطالعه آن برای تولیدکنندگان فرش ضروری است؛

۱. احد عظیم‌زاده، مدیرعامل شرکت خانه فرش عظیم است. وی در سال 1336 در روستای اسفنجان، چشم به جهان گشود. از هفت سالگی پشت دار قالی نشست و نتوانست تحصیل کند. وی در چهارده سالگی خرید و فروش قالی و قالیچه را از روستایش آغاز کرد.

۲. عظیم‌زاده پس از ۴ سال توانست صاحب یک چهارم مغازه‌ای در تبریز شود. اما میل اون به پیشرفت و جهانی شدن باعث شد به آلمان و بعد هم به ژنو سوئیس سفر کند. عظیم‌زاده پس از کسب تجارب ارزنده درباره فرش، به وطن بازگشت و فرش گرد را اختراع و صنعت قالی‌بافی را دچار تحول کرد.

۳. بعد از تاسیس دو کارخانه قالیبافی در اسفنجان و تبریز، عظیم‌زاده دوباره به کشورهای اروپایی سفر کرد تا سلیقه اروپایی‌ها را درباره فرش بشناسد. وقتی به ایران بازگشت در بازار بزرگ تهران مغازه‌ای باز کرد و این بار فرش‌هایی طبق سلیقه جهانی را در معرض نمایش عمومی گذاشت. همین موضوع سبب شد تا «تندیس طلایی بهترین تولیدکننده فرش‌های دستباف ایرانی» را در سال 1380 از انگلستان دریافت کند.

آریاک سفر

۴. به دنبال این موفقیت بود که هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه دائمی فرش در خیابان پاسداران تهران، شرکت «خانه فرش عظیم» را تاسیس کرد؛ شرکتی که امروز با عنوان «عظیم‌زاده» شناخته شده است.

۵. فرش عظیم‌زاده علاوه بر دریافت چندین تندیس از سراسر جهان و استاندراد سیستم مدیریت کیفیت، برای پنج سال متوالی به عنوان صادرکننده نمونه کشوری انتخاب شد.

۶. در حال حاضر شعبه اصلی و مرکزی فرش عظیم‌زاده، در خیابان فرشته و شعبه دیگر آن در پروژه قو الماس خاورمیانه، در سلمانشهر مازندران واقع است.

۷. گلیم و گبه، فرش دستباف، تابلوفرش دستباف و قالی سایز بزرگ از جمله محصولات فرش عظیم‌زاده هستند.

۸. فرش عظیم‌زاده دارای تندیس‌هایی است که از آن جمله می‌توان به تندیس سومین اجلاس جهانی مدیریت، تندیس جشنواره ملی قهرمان صنعت، تندیس سومین اجلاس جهانی مدیریت، تندیس الماس مدیریت و کیفیت 2004 فرانکفورت اشاره کرد.

۹. دریافت گواهینامه برند 1388، گواهینامه وزیر صنعت، لوح تقدیر از هفتمین کنفرانس بین‌المللی برند و همچنین لوح تقدیر صادرکننده نمونه از مرکز ملی فرش و گواهینامه راهبردی کسب‌و‌کار از دیگر افتخارات فرش عظیم‌زاده محسوب می‌شود.

مرتبط با : فرش عظیم زاده
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز