همه آنچه می‌ خواهید درباره کرمان موتور بدانید

شرکت کرمان موتور از شرکت‌های خصوصی خودروسازی است که بیش از دو دهه از تاسیس آن می‌گذرد. هدف از ایجاد این مجموعه ساخت، مونتاژ و فروش اتومبیل سواری، ارائه خدمات پس از فروش و هرگونه عملیات و اقدام تجاری و فعالیت‌هایی ذکر شده که به‌طور صریح و ضمنی در رابطه با اهداف مذکور باشد.

مهم‌ترین استراتژی شرکت قرارداد با شرکت لیفان و تولید خودروی لیفان 520 در سال 1387 بود. بعد از آن تعداد دیگری از محصولات لیفان توسط این مجموعه تولید شد. شرکت کرمان موتور به منظور تکمیل سبد محصولات خود خودروی شاسی بلند ایکس 60 را در سال 1391 تولید و روانه بازار کرد.

کاماپرس در ادامه 7 نکته از این مجموعه را بیان می‌کند که برای فعالان حوزه خودروسازی و علاقه‌مندان به محصولات کرمان موتور مفید است؛

1. شرکت کرمان موتور در سال 1373 آغاز به کار کرد. دفتر مرکزی این مجموعه در کیلومتر 16 جاده مخصوص کرج قرار دارد. اکنون مدیریت این شرکت برعهده سامان فیروزی است.

2. از جمله محصولات این مجموعه می‌توان به انواع خودرو جی 5 و کا.ام.سی و … اشاره کرد. آخرین شرایط ویژه فروش محصولات این شرکت مربوط به یازدهم تا بیست و دوم بهمن‌ماه سال جاری است که در آن سه محصول کا.ام.سی تی 8، جک اس 3 و جک جی 4 را به ترتیب با قیمت‌های 699 میلیون ، 499 میلیون و 335 میلیون تومان عرضه کرد.

آریاک سفر

3. کرمان موتور بیش از 60 شرکت همکار دارد که شامل مجموعه‌های اروند چرخ، استام صنعت، رینگ پارس، امید فنر، ایفا فزون، ایلیا بنیان‌ دانش و … است.

4. اوراق رهنی این مجموعه با نماد کرمان00 سال 1397 در بازار فرابورس ایران عرضه شده است و پرداخت سود آن تا سال 1400 ادامه خواهد داشت. موضوع این اوراق واگذاری مطالبات ناشی از فروش اقساطی شرکت کرمان موتور به نهاد واسط به منظور تامین منابع مالی جهت خرید مواد اولیه و قطعات توسط این مجموعه است.

5. تا پایان تیرماه سال 1398 این مجموعه با مونتاژ 5 هزار و 85 دستگاه انواع محصولات سواری، در مقایسه با ابتدای همان سال، 7/68 درصد افت داشت.

6. در زمان ذکرشده اثری از مدل‌های اکسنت و النترای هیوندای دیده نشد. این شرکت توانسته بود تنها 13 دستگاه هیوندای آی20 را مونتاژ کند. بیشترین مونتاژ این مجموعه مربوط به محصولات مختلف جک بود. علت عدم مونتاژ محصولات هیوندای مشکلات تحریمی و ارزی اعلام شد.

7. مدیرعامل کرمان موتور در سال 1398 اعلام کرد بیشترین مشکلات این خودروسازی ناشی از افزایش شدید قیمت‌ها و نرخ ارز بوده است.

مرتبط با : کرمان موتور
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز