کارگران هفت تپه چرا اعتراض می کنند؟

دور جدید اعتراض صنفی کارگران هفت تپه مجددا در حالی آغاز شده است که کارگران این مجتمع کشت و صنعت خواستار واگذاری هفت تپه به کارگران در قالب تعاونی شده اند.

به گزارش کاماپرس؛ « پرداخت حقوق های معوقه و تمدید دفترچه بیمه،  بازگشت به کار همکاران اخراج شده ، بازداشت اسد بیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی- رستمی، خلع ید کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه ، بازگرداندن ثروت های اختلاس شده به کارگران» اینها مطالبات کارگران هفت‌تپه در دور جدید اعتراضات صنفی‌شان است که از روز گذشته آغاز شده و امروز دوشنبه 26خرداد ماه هم ادامه یافته است. روزنامه شرق در گزارشی به گفتگو با برخی از کارگران معترض این شرکت پرداخته است. شرکتی که در یک دهه اخیر و در پی واگذاری به بخش خصوصی، بارها شاهد برگزاری تجمعات صنفی و اعتراضات کارگری بوده است.

اعتراضی که همچنان ادامه دارد

به نوشته روزنامه شرق؛«یوسف بهمنی، ۱۸ سال و نیم است در شرکت کشت و صنعت نیشکر  هفت‌تپه کار می‌کند. او درباره تجربه چندین دور تحصن کارگران هفت‌تپه طی سال‌های اخیر می‌گوید: من همیشه یک مثالی برای خودم می‌زنم. این آقایان یا می‌خواستند از آن به‌عنوان سپر انسانی و دریافت تسهیلات بیشتر استفاده کنند یا می‌خواستند از پرداخت حقوق و دستمزد کارگر فرار کنند. هر زمانی که دوره پرداخت حقوق ما به تأخیر می‌افتاد، ما باید اعتراض می‌کردیم، مطالباتمان را به سطح شهر می‌بردیم تا این آقایان شروع به پرداخت حقمان آن هم به صورت حداقلی بکنند. یعنی ما چهار سال است درگیر همین فرایندیم.

آریاک سفر

شرق نوشته است: ماجرای مالکیت و مدیریت هفت‌تپه در حوزه تولید و پرداخت حقوق نیروی کار به‌نوعی دیگر برای شرکت هپکو هم تکرار شده بود و در نهایت برای هپکو منجر به بازگشت مالکیت آن به دولت به صورت موقت شد. با این حال حسین آمیلی، سرپرست فعلی هفت‌تپه می‌گوید؛ فعلا هیچ صحبت و بحثی درباره تغییر مالکیت هفت‌تپه مطرح نیست مگر اینکه دادگاه در جریان صدور حکم برای امید اسدبیگی و مهرداد رستمی، درباره این موضوع تصمیمی بگیرد.

یوسف بهمنی کارگر هفت‌تپه اما یک پیشنهاد را مطرح می‌کند. او می‌گوید: بعد از بازشدن پرونده قضائی برای اسدبیگی و شرکایش، فساد و ناکارآمدی و نداشتن اهلیت آنها، بحث مالکیت هفت‌تپه مطرح است. ما برای تعیین تکلیف مدیریت و مالکیت هفت‌تپه یک حرف مشخص داریم و مطالبه‌مان را در جریان اعتراضات قبلی بارها عنوان کرده‌ایم و باز هم خواهیم گفت. ما نمی‌خواهیم هفت‌تپه خصوصی باشد. پیشنهاد ما این است که شرکت هفت‌تپه به شکل تعاونی اداره و سهام این شرکت به کارگران واگذار شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز