نکاتی که در سفر با هواپیما به همراه کودک باید بدانید

داشتن یک نوزاد چند ماهه و یا کودک به این معنا نیست که شما باید قید یک سفر ایمن و راحت را با هواپیما بزنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که اندکی حواس خود را بیشتر جمع کرده و راهکارهایی را به کار ببندید تا کودک شما سفر راحتی را تجربه کند. بدون شک اگر بتوانید همه شرایط را برای یک سفر بی دردسر با کودک خود فراهم کنید، شما هم سفر بدون استرس و راحتی خواهید داشت.
به گزارش کاماپرس، قبل از خرید بلیط هواپیما برای کودکانتان باید بدانید که در طول این سفر ممکن است کودکانتان شما و یا حتی دیگر مسافران را حسابی کلافه کنند به ویژه در مسیر های طولانی، چرا که تحمل کودکانتان بسیار پایین تر از بزرگسالان می باشد.

پرواز مستقیم یا با توقف طولانی رزرو  نکنید
در هنگام رزرو بلیط در ابتدا به سراغ پرواز های مستقیم و بدون توقف بروید. با این کار هم از اذیت شدن گوش نوزاد در هنگام برخاست و فرود هواپیما جلوگیری می کنید و هم اینکه با کودکتان خسته نمی شود. اگر در مسیری سفر می کنید که باید بلیط با توقف خریداری کنید، بهتر است زمان توقف بیشتر باشد تا فرصت کافی داشته باشید چیزی بخورید، استراحت کنید و … در غیر این صورت کودک شما کلافه شده و شروع به بهونه گیری و اذیت شما و صد البته دیگر مسافران می شود.
کلاس پروازی بالاتری خریداری کنید
اگر فکر می کنید آرام کردن کودکتان سخت می باشد یا برای ارامش فرزنداتان نیاز به فضای بیشتری دارید بلیط هواپیما در کلاس پروازی بالاتر یعنی بیزینس یا فرست خریداری کنید. از انجایی که بلیط سیستمی کودکان قیمت کمتری نسبت به بزرگسالان دارد، اگر می توانید در کلاس پروازی بالاتر بلیط خریداری کنید تا سفر راحت تری داشته باشید. البته این برای سفر های خارجی و دور پیشنهاد می شود. حتی برای خرید بلیط استانبول نیز نیازی به کلاس پروازی بالاتر ندارید.
پرواز اول صبح خریداری کنید
از انجایی که تقاضا مسافران برای پرواز های صبح کمتر می باشد، فرودگاه خلوت تر بوده و راحت تر می توانید به کار های پرواز خود اعم از تحویل بار، پرداخت عوارض خروج، دریافت کارت پرواز برسید. علاوه بر ان در این زمان کودکان راحت تر می خوابند و بیشتر زمان پرواز در خواب می باشند.
برای تاخیر اماده باشید
ایسنا در گزارشی افزود: شما به عنوان والدین باید برای هر اتفاقی باید اماده باشید و تمام .وسایلی که می توانید کودکتان را با ان اروم کنید همراه داشته باشید.
باید برای کودکتان خوراکی، چند دست لباس اضافه و اسباب بازی های مورد علاقه و اگر می توانید صندلی برای راحتی و خواب کودکتان به همراه داشته باشید.
لباس اضافه، اسباب بازی، خوراکی مناسب و … .
برنامه ریزی دقیق داشته باشید
اول از همه باید بدانید که برای این که بتوانید برنامه سفرتان را دقیق اجرا کنید لازم است حداقل یک ساعت زودتر از افراد عادی به فرودگاه بروید و برای هر تغییر و اتفاقی اماده باشید. وسایل سفرتان را دو شب قبل اماده کرده و شب قبل از حرکت دوباره چک کنید. قبل از حرکت نیز برای تمامی موارد و کارهایی که قرار است انجام دهید برنامه ای روی کاغذ بنویسید و پس از انجام دادن هر کدام آن را خط بزنید. ارامش شما سفر راحت تری برای کودکتان نیز به همراه خواهد داشت.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

آریاک سفر

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز