موشک کروز ترکیه‌ای با موتور اوکراینی ساخته می‌شود

ترکیه قصد دارد موتورهای توربوجت برای موشک های کروز خود را از اوکراین تأمین کند. طبق اطلاعات درج شده در وب سایت دولتی ProZorro، شرکت طراحی و ماشین سازی ” Progress” اوکراین چندین قرارداد برای تهیه قطعات موتورهای توربوجت Ai-35 و MS-400 امضا کرده است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از Voennoe obozrenie، طبق اطلاعاتی که پیشتر منتشر شده ، موتور توربوجت Ai-35 که توسط شرکت Progress و در یک موشک ترکیه ای که تحت پروژه Gezgin در این کشور درحال پیشرفت است، استفاده خواهد شد. طبق برآوردها در سال 2021 ، اوکراین باید 12 نوع از این موتور را در اختیار ترکیه قرار دهد.

الگو برداری موشک کروز ترکیه از موشک تاماهاوک آمریکا

ایگور کرافچنکو مدیر شرکت Progress ضمن تایید امضای قرار داد با طرف ترکیه ای در این باره گفت: قرار شده است تا برای ترک ها موتور AI-35 بسازیم که مخصوص موشک های کروز طراحی شده است. وی افزود، در مورد موشکی که ترک ها در دست ساخت دارند این را میدانیم که مشخصات آن با تاماهاوک‌های آمریکایی قابل مقایسه است که حداکثر برد آن 1 هزار کیلومتر تخمین زده می شود.
به گفته رسانه های اوکراینی ، موتور توربوجت AI-35 برای “هواپیماهای بدون سرنشین و سلاح های بسیار دقیق” طراحی شده است. با وزن خشک 61 کیلوگرمی موتور ، حداکثر نیروی محرکه آن 310 کیلوگرم است.
همچنین در قرارداد دیگری شرکت Progress موظف شده است موتورهای توربوجت MS-400 را که در موشک های کروز نپتون اوکراین مورد استفاده قرار می گیرند تولید کند که این ممکن است نشان دهنده آغاز احتمالی تولید این موشک توسط اوکراین باشد.

آریاک سفر

اخبار مهم بازار تسلیحات را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار تسیحات، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز