معروف ترین بازارها و مراکز خرید قطر که باید ببینید

لست سکند

برگزاری بازی های جام جهانی قطر فرصت مناسبی را برای این کشور فراهم کرده تا از ظرفیت های اقتصادی خود نهایت استفاده را ببرد. از آنجایی که خرید یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر است، شناخت مراکز خرید و بازارهای قطر خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش کاماپرس، در ادامه 8 بازار و مرکز خرید معروف قطر را به شما معرفی می کنیم.

بازار سنتی وقیف

بازار وقیف با معماری سنتی در سواحل وادی مشیرب قرار دارد. در کوچه‌های پیچ این بازار، مغازه‌های مردم محلی پیش روی خریداران و گردشگریان قرار دارد. محصولات مختلفی مانند کفش، صنایع دستی، آثار هنری، ادویه‌جات، قالیچه، مبلمان، انواع آلات موسیقی، عود، عتیقه‌جات و … در این بازار به فروش می‌رسد.

شاهین، یکی از پرنده‌های محبوب قطری‌هاست. در بازار سنتی وقیف، محلی برای نزدیک شدن و تجربه شاهین‌های تربیت‌شده وجود دارند.

مرکز خرید قطر

مرکز خرید قطر بزرگ‌ترین مرکز خرید این کشور است که در کنار استادیوم الریان قرار دارد. بیش از 500 فروشگاه در این مرکز خرید فعالیت می‌کنند. یکی از ویژگی‌های این مرکز، فضاهای فرهنگی، رفاهی و آموزشی آن است که برای خانواده‌ها و گردشگران جذابیت دوچندان ایجاد می‌کند.

راز آسمان پایتخت

یک پارک آموزشی ویژه کودکان در این شهر وجود دارد که آنها را با نقش‌های اجتماعی‌شان آشنا می‌کند. کودکان در این پارک، مشاغل مختلف را تجربه می‌کنند و در ازای کاری که انجام می‌دهند، پول رایج در همین پارک آموزشی را دریافت می‌کنند.

«اواسیس» نیز یکی دیگر از بخش‌های مهم این مرکز خرید است. اواسیس یک صحنه نمایش چرخان 360 درجه‌ای است که در طول سال میزبان برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری است. درخت‌ها و گیاهانی که اطراف این محیط قرار دارد به آن زیبایی دوچندانی بخشیده‌اند.

مرکز خرید الخور

مرکز خرید الخور در شمال‌شرقی قطر قرار دارد. معماری سنتی نمای بیرونیِ این مرکز خرید، تضاد جذابی با معماری مدرن داخل آن دارد. در الخور علاوه بر انواع مغازه‌های خرده‌فروشی‌، سالن‌های سینما و مراکز تفریح و سرگرمی و پارک ویژه کودکان نیز وجود دارد.

در سینمای این مرکز خرید جدیدترین فیلم‌های هالیوود و بالیوود نمایش داده می‌شود.

مرکز خرید ازدان

مرکز خرید ازدان که سال 2013 در الغرافه راه‌اندازی شد، بیشتر بر پوشاک متمرکز است. بسیاری از برندهای معتبر جهانی در این مرکز خرید فروشگاه رسمی دارند. در این مرکز خرید سه‌طبقه رستوران‌ها، کافه‌ها، محل بازی برای کودکان، خشک‌شویی، شعب بانک‌های مختلف، کلینیک‌های درمانی و حتی کارواش نیز وجود دارد.

مرکز خرید لاگونا

یکی از ویژگی‌های مرکز خرید لاگونا اجرای زنده موسیقی توسط گروه‌های مختلف در سرسرای این مرکز است. صندلی‌هایی در فضای عمومی لاگونا قرار دارد تا مردم با خیال راحت‌تری از اجرای گروه‌های موسیقی لذت ببرند. در این مرکز خرید نیز انواع خرده‌فروشی‌های پوشاک و مواد غذایی و همچنین سالن‌های بدنسازی و غیره وجود دارد.

یکی از جاذبه‌های مرکز خرید، فروشگاه بزرگ اسباب‌بازی به نام ژوکلاب است که نه فقط کودکان بلکه بزرگسالان را نیز برای ساعت‌ها سرگرم می‌کند.

مرکز خرید سیتی‌سنتر

سیتی‌سنتر یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید پایتخت قطر است که در قلب بخش اقتصادی شهر واقع قرار دارد. در این مرکز خرید، بیش از 200 برند و مغازۀ خرده‌فروشی بین‌المللی در 5 طبقه فعال هستند. یکی از ویژگی‌های سیتی‌سنتر تنوع بسیار زیادی اصناف است؛ از فروشگاه لباس گرفته تا صنایع دستی و آثار هنری، استودیوی عکاسی، خدمات پیک موتوری، داروخانه، رستوران و کافه.

در این مرکز خرید نیز سالن سینما و فضای بازی ویژه کودکان وجود دارد.

ویلاجیو

مرکز خرید ویلاجیو در منطقه سبیتار که مرکز ورزشی دوحه است، قرار دارد. ویلاجیو، با دیگر مراکز خرید قطر متفاوت است. جریان داشتن یک کانال آبی در وسط این مرکز خرید و همچنین وجود پیست یخی و سالن سرپوشیده ورزشی از جمله ویژگی‌های ویلاجیو است که آن را متفاوت می‌کند. بسیاری از برندهای معتبر و لوکس پوشاک، جواهرات، کیف و کفش جهان در این مرکز خرید فروشگاه رسمی دارند.

مرکز خرید  پلس وندوم

مرکز خرید پلس وندوم در لوسیل مارینای دوحه که یکی از لوکس‌ترین مناطق این شهر است، قرار دارد. معماری آن از سبک معماری فرانسوی الهام گرفته شده است. در این مرکز خرید بزرگ و 4 طبقه، حدود 850 فروشگاه وجود دارد. یکی از جلوه‌های جذاب این مرکز خرید، آب‌نمای رقصنده آن است که هر شب به اجرای برنامه می‌پردازد.

انتشارات تاچارا به تازگی کتابی را با عنوان «نزدیک ترین جام جهانی» منتشر کرده است که علاوه بر معرفی دستاوردهای چندساله قطر به چشم انداز ملی قطر 2030 نیز اشاره دارد. این کتاب با حمایت سفرانه منتشر و در 1000 نسخه به بازار کتاب عرضه شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : انتشارات تاچاراسفرانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز