مسکن و خوراک؛ مشکل اساسی اقشار کم درآمد

به گفته عضو شورای عالی مسکن خانوار دهک‌های پایین جامعه با دو هزینه سنگین مسکن و خوراک مواجه هستند؛ یعنی 90 درصد درآمد به این دو بخش و تنها 10 درصد باقی‌مانده صرف امور دیگر می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایلنا، احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران درباره توان پرداخت اقساط طرح نهضت ملی دهک‌های کم‌درآمد جامعه گفت: در تلاش هستیم که پروژه نهضت ملی مسکن دهک‌های کم درآمد را پوشش دهد و طرح نهضت ملی مسکن اقساط و تسهیلات متفاوتی نسبت به پروژه مسکن ملی داشته باشد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دنیامالی به اقساط نهضت ملی مسکن متناسب با دهک‌های پایین جامعه همچنین استفاده از تسهیلات آن اشاره کرد و ادامه داد: نرخ سود برای واجدان شرایط باید بسیار پایین باشد همچنین اقساط به طوری باشد که افراد کم‌درآمد بتوانند پرداخت کنند.

آریاک سفر

میزان نرخ سود و اقساط تسهیلات در این طرح پایین‌تر از اعداد سبد خانوار خواهد بود. هدف اجرای این طرح نیز خانه‌دار کردن دهک‌های پایین و زوج‌های جوان است همچنین بتوانند از عهده پرداخت اقساط برآیند. همچنین پیشنهادی مطرح شده است تا اقساط، کمتر از 40 درصد درآمد خانوار باشد.

عضو شورای عالی مسکن به کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن اشاره کرد و ادامه داد: نرخ سود در پروژه مسکن ملی 18 درصد بود، در صورتی که در پروژه نهضت ملی سود کاهش پیدا می‌کند و صندوق ملی مسکن ایجاد شده تا مابه‌تفاوت سود بانکی را از طریق تامین منابع پوشش دهد که منابع خوبی پیش‌بینی شده است. البته طبقات متوسط نیز در این پروژه نادیده گرفته نشده‌اند ولی اولویت با اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه است.

احمد دنیامالی در آخر به هزینه‌های سنگین خانوار اشاره کرد و گفت: خانوارهای دهک پایین با دو هزینه سنگین مسکن و خوراک مواجه هستند. اگر در این دهک فردی 5 میلیون تومان درآمد داشته باشد، 4 میلیون آن صرف این دو بخش پرهزینه می‌شود و فقط 10 درصد آن صرف امور دیگری همچون تفریح، آموزش و … خواهد شد. تلاش ما این است که تمام درآمد افراد صرف مسکن و خوراک نشود و آموزش و تفریح نیز در دهک‌های پایین قرار بگیرد و همچنین  این افراد توان پس‌انداز نیز داشته باشند.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز