مرغ هفته بعد ارزان می شود

مرغ در بازار به علت نبود خوراک،افزایش یکباره قیمت سویا و کاهش جوجه ریزی با افزایش قیمت همراه بود، قیمت هر کیلو مرغ در حالا حاضر به بالای 30 هزارتومان رسیده است.

به گزارش کاماپرس، یکی از اعضای انجمن مرغداران مرغ گوشتی اعلام کرده است در 50 روز روز گذشته به مدت 10 روز جوجه ریزی مرغ مادر در مرغداری ها متوقف شد، این خلاء جوجه ریزی که به خاطر نبود خوراک جوجه صورت گرفت، با گرانی های دو روز اخیر خود را در بازار نشان داد.

رئیس انجمن مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی درباره افزایش قیمت مرغ در روز گذشته به کیلویی ۳۰هزار و ۵۰۰تومان اظهار کرد: دلیل عمده افزایش یک‌باره قیمت مرغ، جوجه‌ریزی‌نکردن به‌مدت ۱۰روز در ۵۰روز گذشته بوده که باعث شده است قیمت این محصول نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: اکنون هر نابسامانی در بازار مرغ و گوشت از نبود نهاده دامی نشئت می‌گیرد. در زمینه نهاده مثل قبل مشکل داریم و هیچ نهاده‌ای توزیع نمی‌شود.

فعلا مرغ نخرید

آریاک سفر

رئیس انجمن مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی افزود: در نظر بگیرد که طول پرورش جوجه گوشتی ۴۵روز است، اما مراحل اداری و ثبت آن در سامانه بازارگاه برای دریافت نهاده دامی بیش از این مدت است. حال اینکه فقط ۲۵درصد این نهاده مصرفی در اختیار دامدار و مرغدار قرار می‌گیرد و باقی را باید از بازار سیاه تهیه کنند.

من به‌عنوان فعال در این بخش اعلام می‌کنم دولت باید بازار نهاده دامی را آزاد کند. سویایی که یک مرغدار کیلویی ۱۶هزار تومان از بازار آزاد می‌خرد، با ارز 4000تومانی وارد شده است، اما چه می‌شود که با این قیمت از بازار آزاد سر در می‌آورد؟!

به‌گفته سلطان محمدی این افزایش قیمت مرغ موقتی است و در هفته آینده تولید به روال عادی خود برمی‌گردد و قیمت مرغ کم می‌شود؛ در نتیجه اگر مردم نیاز مبرم ندارند، فعلا مرغ نخرند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار صنایع غذایی، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز