قیمت گذاری خودرو جنجالی شد

همانقدر که گرانی قیمت خودرو سرو صدا به راه انداخته ، قیمت گذاری خودرو هم جنجالی شده است. اینکه بالاخره شورای رقابت باید قیمت گذاری ها را انجام بدهد یا این مسئولیت به سازمان حمایت  از مصرف کنندگان و تولید کنندگان محول می شود؟

به گزارش کاماپرس، کمیته خودرو مجلس معتقد است تعیین و تثبیت قیمت‌ها باید در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین شود. به همین دلیل قرار است قیمت گذاری ها را از این به بعد به جای شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان انجام بدهد. موضوعی که رضا شیوا رئیس شورای رقابت آن را قبول ندارد و معتقد است شورای رقابت بر اساس ماده ۵۸ اصل ۴۴، عمل می‌کند.

شیوا درباره اینکه آیا قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت منتقل می‌شود گفت:« جزو وظایف شورای رقابت است که برای کالا‌های انحصاری و غیر انحصاری قیمت گذاری انجام دهد که هم اکنون نیز اینکار را انجام می‌دهیم، اما در این رابطه چند نکته خیلی خوب است تا بیان شود. در وزارت صمت از آن زمانی که ما در شورای رقابت فعالیت می‌کنیم، ۵ تا ۶ وزیر عوض شده است، هر وزیری که عوض شده است قصد دارد بازار خودرو را ظرف یک تا دو ماه سر و سامان دهند. با بالابردن قیمت به هیچ وجه نمی توانیم خودروسازان را از این وضعیت کنونی نجات دهیم، یک بار این اتفاق افتاد یعنی بهمن ۹۷ وزیر وقت صمت آمد بر اساس ابلاغیه سران قوا گفت شورای رقابت باید از قیمت گذاری خودرو خارج شود و ماهم چاره‌ای نداشتیم و از قیمت گذاری خارج شدیم، اما به مراجع قانونی شکایت کردیم، از بهمن ۹۷ تا اردیبهشت ۹۹ مجدد گفتند شورای رقابت باید به قیمت گذای خودرو برگردد و حق با شورای رقابت بود.»

آریاک سفر

قانونگذار باید تصمیم بگیرد
رئیس شورای رقابت معتقد است خود قانونگذار باید درباره این موضوع تصمیم بگیرد و نهاد مسئول را معرفی کند.او در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:« اولا، چون قانون ما را موظف کرده است هیچکس نمی‌تواند هیچ مصوبه‌ای را تصویب کند که قدرت ما را بگیرند، مگر اینکه خود قانون گذار بیاید و بگوید که شورای رقابت شما دیگر وظیفه قیمت گذاری خودرو را ندارید و ماده ۵۸ را تغییر دهد بعد از آن فرموندن که به تایید سران ۳ قوه برسد. سران ۳ قوه هم در گذشته تایید کردند، اینها، چون قانون گذار بودند حتی سران ۳ قوه هم نمی توانستند قانون را تغییر دهند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز