قیمت طلا روز 7 تیر 1401/ حرکت خلاف جهت نرخ سکه

نرخ دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته اندکی بهبود پیدا کرده و همین موضوع باعث شد قیمت طلا رشد داشته باشد. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 8 هزار و 800 تومان بالاتر رفته و به مرز یک میلیون و 362 هزار و 600 تومان رسیده است. اما نرخ سکه همچنان در مدار کاهشی است و اکنون در محدوده 14 میلیون و 453 هزار تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ دلار در نیمه روز جاری اندکی بهبود پیدا کرد و در کنار آن قیمت اونس هم بالا رفت. امروز نرخ اونس نسبت به روز گذشته 0.01 درصد بالاتر رفته و به محدوده هزار و 825 دلار رسید. قیمت طلا در روز گذشته سقوط زیادی داشت و به پایین‌ترین نرخ در روزهای اخیر رسیده بود. تحلیلگران روز قبل نسبت به ادامه روند نزولی طلا هشدار داده بودند. اگر نرخ اونس باز هم کاهشی می‌شد و به پایین مرز هزار و 820 دلاری می‌رسید، سرعت نزول بیشتر از قبل می‌شد. اما اکنون نرخ اونس محدوده هزار و 820 دلاری را حفظ کرده و اندکی شرایط آن رو به بهبود رفته است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

این موضوع در کنار مسئله بازار ارز باعث شده تا قیمت طلا رشد کند، اما نرخ انواع سکه کاهش پیدا کرد. امروز قیمت نیم سکه نسبت به روز 0.6 درصد کمتر شد و به مرز 8 میلیون تومان رسید. نرخ ربع سکه بدون تغییر در همان محدوده 5 میلیون تومانی معامله شد. قیمت سکه گرمی نیز با افت 0.1 درصدی در مقایسه با دیروز، در محدوده 2 میلیون و 948 هزار تومانی قرار گرفت.

اطلاعات عمومی:

روی طلا و جواهرات چه عباراتی حک می‌شوند؟

خریداران طلا و جواهرات باید بدانند غالبا روی انواع فلزات گرانبها نشانه‌های حک می‌شوند که بیانگر عیار طلا هستند. در ایران غالب زیورآلات با طلای 18 عیار تولید می‌شوند، بنابراین هنگام خرید این قبیل محصولات باید به دنبال عبارت 18k باشید. حرف کا در واقع اول کلمه کارات، به معنی عیار است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز