قیمت طلا آماده جهش بعد از تعطیلات

در حالی که بازار داخلی طلا روزهای تعطیل و کم رفت و آمدی را سپری می کند دلار در معاملات پشت خطی به سیر صعودی خود ادامه می دهد و اونس جهانی طلا نیز در حال پیشروی قیمت است و به نظر می‌رسد طلا خود را برای جهش قیمت بعد از تعطیلات آماده می‌کند.

به گزارش کاماپرس، نزدیک شدن به ایام پایانی سال برخی بازارها را به صورت سنتی تحت تاثیر قرار می دهد و یکی از این بازارها، بازار فلز گرانبهاست. این شرایط امسال با برخی متغیرها تشدید می‌شود که از آن جمله بازگشت دلار به روند صعودی – هر چند به صورت موقت – است.

دلار در افت و خیزهای دو هفته اخیر خود روند رو به رشدی داشته و با مواضعی که ایران و آمریکا و اروپا و کشورهای منطقه درباره آینده برجام اتخاذ کرده اند به نظر نمی رسد این نوسان ها در کوتاه مدت و احتمالا تا پایان سال روندی غیر از آنچه در دو هفته اخیر شاهد بوده‌ایم داشته باشد.

صعودی شدن دلار عامل مهم افزایش نرخ طلا و در واقع دمیده شدن به حباب قیمت فلز زرد در بازارهای ایران است. از سوی دیگر اونس جهانی نیز بعد از خنثی شدن اثر کشف واکسن که قیمت‌ها را در بازار جهانی طلا با ریزش قابل توجهی مواجه کرد، این روزها دوباره مسیر صعودی در پیش گرفته است.

روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا که سیاست های اقتصادی از پیش اعلام شده آن به تضعیف دلار می‌انجامد ، تعادل را در بازارهای جهانی به نفع طلا به هم زده است. طی روزهای اخیر نیز که بازار داخلی تعطیل و نیمه تعطیل بوده بازارجهانی طلا شاهد پیشروی قیمت فلز زرد بوده است.

آریاک سفر

بنا به اعلام مهر، سی‌ان‌بی‌سی گزارش کرده است که قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، تحت تأثیر افت ارزش دلار آمریکا و امید سرمایه‌گذاران به تصویب بسته کمک مالی این کشور، به رشد خود ادامه داد.

بر اساس این گزارش در معاملات امروز ارزش دلار به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک هفته اخیر رسید. افت ارزش دلار باعث می‌شود قیمت جهانی طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری ارزان‌تر تمام شود و میل به خرید آن تقویت شود. آخرین گزارش‌ها حکایت از آن دارد که قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن ۰.۲۶ درصد افزایش داشته و به ۱,۸۴۱.۷۶ دلار رسیده است.

با این اوصاف و با توجه به رشد قیمت انس جهانی طلا و روند رو به رشد نرخ دلار به نظر می رسد بعد از پایان تعطیلات شاهد جهش قیمت ها در بازار طلای داخلی باشیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز