قیمت روز طلا 13 بهمن 1401/ علت پیشروی نرخ سکه چیست؟

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به دیروز 25 هزار و 200 تومان بالا رفت و در محدوده 2 میلیون و 166 هزار و 200 تومانی توقف کرد. نرخ سکه نیز در مقایسه با روز گذشته 1.21 درصد افزایش پیدا کرد و به مرز 24 میلیون و 494 هزار تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود کاهش نرخ دلار، قیمت طلا و سکه همچنان در مسیر رشد حرکت کرد. به نظر رشد قابل توجه نرخ اونس عامل اصلی تداوم افزایش قیمت فلزات گرانبهای داخلی بود. امروز نرخ اونس نسبت به روز قبل 29.3 درصد دیگر افزایش پیدا کرد و به مرز هزار و 955 دلاری رسید. رشد قیمت اونس طی 9 ماه گذشته بی‌سابقه بود و در صورتی که نرخ این فلزگرانبها بتواند همین مرز قیمتی را حفظ کند، به احتمال زیاد کانال 2 هزار دلاری را فتح خواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

امکان رشد بیشتر نرخ سکه وجود دارد؟

امروز نرخ نیم سکه نسبت به روز قبل 1.37 درصد افزایش پیدا کرده و به مرز 14 میلیون و 500 هزار تومانی رسیده است. قیمت ربع سکه نیز در مقایسه با روز گذشته 1.59 درصد بیشتر شده و در محدوده 9 میلیون و 400 هزار تومانی قرار دارد. نرخ سکه گرمی هم نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و در همان محدوده 4 میلیون و 800 هزار تومانی خرید و فروش شد.

به نظر هم اکنون سکه بازان به نرخ اونس طلای جهانی توجه ویژه دارند و تمرکز خود را از بازار دلار برداشته‌اند. به اعتقاد برخی از فعالان بازار طلا و سکه، در صورتی که طبق پیش بینی‌ها نرخ اونس بتواند به کانال 2 هزار دلاری برسد و از مرز قیمتی مذکور عبور کند، قیمت انواع سکه رشد بیشتری پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز