قیمت روز دلار 9 بهمن 1401/ تغییر نرخ ارز در کشاکش بین بازارساز و نوسان گیران

دلار مدام در نوسان به سر می‌برد و نرخ آن بالا و پایین می‌شود. امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل 273 تومان دیگر کاهش پیدا کرد و به مرز 43 هزار و 57 تومانی رسید. نرخ دلار بازار مشتکل نیز همین مقدار کم شد و در محدوده 43 هزار و 57 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این روزها جدالی بین بازارساز و نوسان گیران ارزی به وجود آمده و دلیل نوسانات مداوم نرخ دلار نیز همین مسئله است. اخیرا بانک مرکزی در یک اقدام سریع نرخ دلار بازار آزاد و متشکل را برابر کرد. برخی از تحلیلگران بازار ارز معتقدند که اقدام اخیر بازارساز قدمی مثبت در جهت حذف رانت بازار بود. همچنین از نظر برخی از تحلیلگران ارزی، این اتفاق نشان می‌دهد که بازارساز حرفی برای گفتن دارد و از بابت منابع ارزی آسودگی خاطر دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

نظر کارشناسی درباره قیمت دلار

برخی از کارشناسان و تحلیلگران معتقدند در صورتی که طی دو هفته آینده بازارساز مانع از رشد بیشتر نرخ دلار شود، سطح هیجان در بازار ارز افت خواهد کرد. اگر طی این 14 روز اتفاقات مثبتی پیرامون مسائل سیاسی و بین المللی کشور رخ دهد، قیمت دلار روند معکوسی را در پیش خواهد گرفت. در صورتی که هیچ یک از اتفاقات مذکور رخ ندهد، احتمال رشد دوباره نرخ دلار و رسیدن به کانال‌های بالاتر قیمتی دور از انتظار نخواهد بود.

امروز قیمت پوند و یورو همانند نرخ دلار نسبت به روز قبل کم شد. در حال حاضر قیمت پوند نسبت به روز گذشته 0.63 درصد کاهش پیدا کرده و در محدوده 53 هزار و 412 تومانی قرار دارد. نرخ یورو نیز در مقایسه با روز قبل 0.63 درصد کم شده و به مرز 46 هزار و 777 تومانی رسیده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز