قیمت دلار در کانال 29 هزار تومان ماندگار است؟

روز گذشته قیمت دلار توانست مرز تاریخی29 هزار تومان را بشکند و برای ساعاتی در این کانال معامله شود اما در اواخر وقت به کانال 28 هزار تومان برگشت و اکنون پرسش این است که دلار توان شکستن مجدد مرز 29 هزار تومان و ماندگاری در این کانال را دارد یا خیر؟

به گزارش کاماپرس؛ بازار ارز دیروز شنبه – 5 مهرماه 1399- شاهد فتح قله تاریخی 29 هزار تومانی توسط دلار بود اما اسکناس آمریکایی نتوانست در این کانال دوام بیاورد و در اواخر وقت دیروز با افزایش فروش ها، دلار به کانال 28 هزار تومانی بازگشت.

معاملات امروز بازار ارز با حساسیت فراوانی از سوی معامله گران این بازار دنبال می شود و گرچه جو غالب این بازار بر تداوم روند افزایشی دلار باور دارد اما طرفداران ریزش قیمت نیز کم شمار نیستند و به همین دلیل ریسک در بازار ارز اکنون به حد بی سابقه ای رسیده است.

رفت و برگشت دلار به کانال تاریخی

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش امروز خود با عنوان «سه متغیر کاهش نوسان دلار» به موضوع نوسانات قیمت دلار پرداخته و نوشته است: در ابتدای بازار روز شنبه، خریدهای ارزی در بازار آزاد زیاد بود و دلار وارد کانال ۲۹ هزار تومانی  اما بعدتر میزان فروش‌ها افزایش یافت و این ارز به کانال ۲۸ هزار تومانی بازگشت.

آریاک سفر

ساعت ۴بعدازظهردیروز، در معاملات عمده، این ارز با قیمت ۲۸ هزار و ۷۵۰ تومان موردمعامله قرار می‌گرفت که تنها ۵۰ تومان بالاتر از روز آخر هفته گذشته بود.

سه عاملی که مانع ماندگاری دلار در کانال 29 هزار تومان شد

به نوشته دنیای اقتصاد سه عامل ، سرعت رشد قیمت دلار در ابتدای هفته‌جاری را کاهش دادند. اولین عامل، نزدیک‌شدن به مرز مقاومتی مهم ۲۹‌هزار و ۴۰۰ تومان بود. عامل کاهشی دوم، خبرهای مبنی بر افزایش عرضه ارز به‌خصوص در بخش حواله درهم بو و عامل سوم خبرهای جدید سیاسی و اقتصادی بود که تا حدی انتظارات افزایشی معامله‌گران را تعدیل کرد چرا که صبح روز شنبه بسیاری از سایت ها این خبر را برجسته کردند که صادرات نفت ایران بار دیگر افزایش یافته است.

افزایش ریسک دلار؛ چه در موقعیت خرید و چه در موقعیت فروش

با وجود فعال‌شدن متغیرهای کاهشی، دلار روز شنبه به زیر سطح ۲۸‌هزار و ۵۰۰ تومان نیامد. در حالی‌که عده‌ای از فعالان این مساله را به‌عنوان یک نشانه افزایشی در نظر می‌گرفتند، گروه دیگری باور داشتند، اگر طی روزهای آینده اسکناس آمریکایی به کانال ۲۹‌هزار تومانی نرود، با افزایش فروش‌ها مواجه خواهد شد.

از نگاه این گروه، کسانی که قبل‌تر اقدام به خرید دلار کرده‌اند، در صورتی‌که در روزهای آتی از افزایش بیشتر قیمت دلار ناامید شوند، در موقعیت فروش قرار خواهند گرفت. این دیدگاه شماری از فعالان فنی بازار است:

طرفداران نظریه افزایش قیمت دلار از زاویه دید دیگری به ماندن دلار بالای ۲۸‌هزار و ۵۰۰ تومان نگاه می‌کنند. این گروه اعتقاد دارند، ماندن دلار بالای سطح یاد‌شده به معامله‌گران چنین سیگنالی را می‌دهد که کف قیمت بازار محکم شده است و می‌توانند با اطمینان بیشتری خریدهای خود را از سر بگیرند. آنچه مسلم است بازار به سطوحی رسیده است که ریسک خرید و فروش برای همه معامله‌گران زیاد شده است و آنها سعی می‌کنند با احتیاط در بازار فعالیت ‌کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز