قیمت دلار بالای 30 هزار تومان دوام می‌آورد؟

در حالی که متغیرهای مختلف موثر بر قیمت دلار به صورت پیچیده ای در حال تغییر و نوسان هستند سوالی که معامله گران و سرمایه گذاران با آن مواجه هستند این است که دلار در هفته پیش رو چه رفتاری در پیش خواهد گرفت.

به گزارش کاماپرس، پیش بینی این که قیمت دلار امروز یا طی هفته پیش رو چه روندی خواهد داشت کار ساده ای نیست چرا که متغیرهای موثر بر نرخ دلار با سرعت عجیبی دچار تحول می شوند و هر ساعت ممکن است رفتار بازارساز ارزی یا سیاست گذار پولی کشور تغییر کند یا شانس پیروزی هر یک از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کم و زیاد شود.

سوال اصلی اکنون برای بسیاری از معامله گران بازار ارز و دیگر بازارهای مرتبط با این بازار این است که قیمت دلار می تواند بالای 30 هزار تومان بماند یا خیر؟

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان« ورود بازارساز به رینگ ارزی؟» تحلیل هایی از روند آتی بازار ارائه داده و نوشته است؛ عده‌ای باور دارند، بازار به روال هفته‌های قبل به افزایش خود ادامه خواهد داد، این در حالی است که گروه دیگری اعتقاد دارند، بازارساز در هفته‌جاری به رینگ ارزی خواهد آمد و با عرضه خود قیمت‌ها را در مسیر نزولی قرار خواهد داد.

امیدواری افزایشی ها به مرزشکنی های مجدد دلار

آریاک سفر

در بخش دیگری از این گزارش می خوانیم؛ عده زیادی در هفته‌های اخیر اقدام به خرید دلار کرده‌اند. گروهی هم از اوایل تابستان خریدهای خود را شروع کردند. بسیاری از این افراد به احتمال زیاد در یک نقطه تصمیم می‌گیرند، بخشی از خریدهای ارزی خود را به فروش برسانند و کسب سود کنند. گروهی از فعالان اعتقاد دارند، بهترین زمان برای این گروه برای فروش دلار، قبل از انتخابات آمریکا خواهد بود. در واقع از آن جایی که ریسک انتخاب بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا وجود دارد،‌ ممکن است برخی از معامله‌گران ارزی ریسک نکرده و بخشی از ارزهای خریداری شده را قبل از اعلام نتایج انتخابات آمریکا به فروش برسانند.

از جمله عواملی که افزایشی‌های بازار را به رشد بیشتر قیمت امیدوار کرده است، عبور دلار از مرز مقاومتی مهم ۳۰ هزار تومانی بود. این ارز درآخرین روز هفته توانست مقاومت ۳۲ هزار تومانی را هم از پیش رو بردارد.

شکست سطوح مقاومتی، خریداران فنی را به رشد بیشتر قیمت امیدوار کرده است و به احتمال زیاد،‌ آنها در ابتدای هفته به‌صورت پله‌ای خریدهای خود را بالا می‌برند. با این حال، گروهی از فعالان باور دارند، بازارساز هم در این نقاط انگیزه بالاتری برای فروش ارز دارد. به گفته آنها، بالای مرز ۳۰ هزار تومانی مکانی است که بازارساز می‌تواند با عرضه ارز کمتر زمینه تغییر جهت قیمت‌ها را فراهم کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت دلار بالای 30 هزار تومان دوام می‌آورد؟

  1. نیما گفته:

    با سو مدیریت دلار تا پنجاه تومان بالا مبرود تا همه چیز از هم بپاشد. امریکا هم خر است منافقین خائن، داعش خونریز و صهیونیست ها اشغالگر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز