قیمت جدید مرغ اعلام شد

با اینکه هفته گذشته قیمت هر کیلو گوشت مرغ از مرز ۲۵ هزارتومان هم گذشت، حالا قیمت جدید مرغ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است.

به گزارش کاماپرس، قیمت گوشت مرغ در دو هفته گذشته افزایش زیادی داشت، تا جایی که خیلی از مردم فکر می کردند دیگر این گوشت سفید را هم باید از سبد خرید خانوار حذف کنند.
البته دلیل این گرانی ها نبود نهاده طیور اعلام شد.مرغداران اعلام کردند با اینکه نهاده دام و طیور با ارز دولتی وارد می شود اما آنها مجبور هستند در بازار آزاد دنبال غذای مرغهایشان باشند.

قیمت جدید مرغ ؛ 20 هزار و 400 تومان

البته افزایش قیمت در دیگر هزینه ها هم در این گرانی ها بی تاثیر نبود. با این حال روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد مرغ گرم به ازای هر کیلو گرم به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش برسد. عرضه نهاده‌های دامی به تولید کنندگان و مرغ داران هم در قبال تحویل محصولات در شبکه‌های تعریف شده و با نظارت بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت انجام شود.
به گزارش ایرنا براساس این مصوبه مقرر شد، وزارت جهاد کشاورزی با کنترل مقادیر تولید جوجه یک روزه، مقادیر ضرور زبان احتمالی ناشی از تولید ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه و جذب نشدن احتمالی آنها را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گزارش کند. سازمان برنامه و بودجه هم مکلف به تامین مابه التفاوت قیمت فروش و قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان (بر اساس اعلام سازمان یاد شده) است.

آریاک سفر

قیمت مرغ زنده درب کشتارگاه ۱۴ هزارو ۱۰۰ تومان (با احتساب تمام هزینه های ناشی از کمبود نهاده، آزادسازی ارز واکسن و …) تعیین شود.
همچنین استانداران سراسر کشور به عنوان رییس کارگروه تنظیم بازار استان، اجازه دارند در سقف نوسان مثبت ۱۰ درصد نسبت به تعیین قیمت مرغ زنده در استان اقدامات لازم را انجام بدهند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز