فوری: مغازه‌دارها باید واکسن بزنند

اصناف به خصوص آن دسته که با مواد غذایی سر و کار دارند از اول آبان‌ماه تنها در صورتیکه واکسن کرونا زده باشند، می‌توانند فعالیت کنند.

به گزارش کاماپرس، وزیر کشور امروز در مورد فعالیت اصناف و ادارات اعلام کرد: اصنافی که با مواد غذایی سر و کار دارند فعالیت آنها منوط به زدن واکسن خواهد شد که این کار نیز به دقت مورد نظارت قرار خواهد گرفت. مقرر شد وزارت بهداشت اسامی سه میلیون نفر از شش میلیون نفر اصنافی که واکسن تزریق کرده‌اند را در اختیار قرار دهد تا با تبادل این اسامی برای افرادی که واکسن به آنها تزریق شده است امکان فعالیت در محل کار فراهم شود. فعلا آخر مهر ماه برای اجرای این طرح تعیین شده است.

احمد وحیدی تاکید کرد:‌ از همه اصناف درخواست می‌شود که اگر تا به حال واکسن نزده‌اند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

آمادگی برای واکسیناسیون 3 میلیون نفر

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت آمادگی دارد تا روزانه به سه میلیون نفر واکسن تزریق کند، افزود: حدود ۵۱ یا ۵۲ درصد از اصناف تا کنون واکسن دریافت کرده‌اند که این رقم کم است و باید همه آنها به طور کامل واکسن دریافت کنند. سه میلیون نفر از اصناف باقیمانده‌اند که باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند. با توجه به ظرفیت وزارت بهداشت و فرصت ۱۱ روزه تا پایان مهر ماه امکان انجام این کار وجود دارد.

آریاک سفر

وی در خصوص تزریق واکسن دانش آموزان نیز گفت: تزریق واکسن دانش آموزان متوسطه سطح یک و دو در حال انجام است و بازگشایی مدارس برای این مقطع انجام خواهد شد، در حال حاضر نیز ۵۷۰ پایگاه برای واکسن دانش آموزان برپا شده تا کار آموزشی آنها به خوبی آغاز شود.

وحیدی بررسی اثربخشی واکسن‌ها را یکی دیگر از موارد مورد بحث در این جلسه خواند و افزود: واکسن‌های داخلی در ارزیابی‌ها اثربخشی خوب خود را نشان دادند و تمایل استفاده از آنها در استان‌های مختلف نیز خوب بوده است. همچنین واکسن‌های وارداتی نیز خوشبختانه اثربخشی خوبی داشتند.

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی

وزیر کشور در ادامه تاکید کرد: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته و به حدود ۴۵ درصد رسیده که این موضوع نگران کننده است و از سوی دیگر نگرانی از بروز پیک ششم وجود دارد، لذا همه مردم باید مراقبت کنند تا وارد پیک ششم نشویم. اگر این مراقبت صورت نگیرد وارد پیک بعدی شده و با معضلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

وزیر کشور تاکید کرد: در حال حاضر امکانات مناسب فراهم شده تا سایر افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند واکسینه شوند، البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به دقت مد نظر قرار گیرد. برخی استان‌ها به تفکیک در این جلسه مورد بررسی قرار گرفتند تا استان‌هایی که با مشکل مواجه هستند به سرعت مشکلات آنها رفع و مراقبت بیشتر توسط استانداران انجام شود البته سایر استان‌ها نیز باید مراقبت کنند تا دچار مشکل نشوند.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز