فقر و فلاکت 60 میلیون نفر در جهان بر اثر کرونا

لست سکند

بانک جهانی هشدار می‌دهد که به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا در جهان احتمالا 60 میلیون نفر در جهان دچار فقر مطلق می‌شوند.

به گزارش کاماپرس به نقل از راشاتودی بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد که به دنبال همه‌گیری ویروس کووید19 در جهان تلاش‌های بین‌المللی برای بحران فقرزدایی با شکست سنگینی روبرو می‌شود به گونه‌ای که بسیاری از افراد مجبور شوند برای بقاء با کمتر از 1.9 دلار روزانه زندگی خود را بگذرانند.  دیوید مالپس رئیس گروه بانک جهانی اعلام کرد: تعطیلی اقتصادهای بزرگ جهان و همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند بیش از 60 میلیون نفر در جهان را به فقر مطلق بکشاند و تمام تلاش‌ها برای بحران فقرزدایی را از بین ببرد. به گفته این مقام بحران بی‌سابقه کرونا امکان دارد تمام تلاش‌های انجام شده در بحث فقرزدایی را نابود کند.

به گزارش این نهاد بین المللی مستقر در شهر واشنگتن همه گیری ویروس کرونا درجهان به تمامی حوزه‌های اقتصادی دنیا نفوذ کرده و امکان دارد اقتصاد در جهان رکود بی سابقه‌ای را  امسال تجربه کند.

 

در ماه گذشته بانک جهانی اعلام کرد ویروس کرونا و همه‌گیری آن در سرتاسر دنیا امکان دارد نخستین افزایش بحران فقر جهانی را پس از سال 1998 که در آن سال بحران اقتصادی در آسیا اتفاق افتاد را به دنبال داشته باشد. حتی در بهترین تخمین‌های بانک جهانی نیز حدود 49 میلیون نفر درجهان دچار فقر مطلق می‌شوند که این یعنی هر فرد روزانه مجبور شود با 1.9 دلار در روز زرندگی خود را بگذراند تا زنده بماند.

راز آسمان پایتخت

بانک جهانی برای کمک به مبارزه با ویروس این ویروس کشنده، برنامه های فوری و اضطراری را در 100 کشور جهان ارائه داده است.

تعداد زیادی از موسسات مالی بین المللی قبلاً هشدارهایی در مورد تأثیر ویرانگر همه گیری این ویروس کشنده را دریافت کرده‌اند با برخی پیش بینی ها حاکی از آن است که تولید ناخالص جهانی نزدیک به 10 درصد کاهش می یابد. سازمان ملل پیشتر هشدار داده بود که این ویروس همچنین می تواند کمبود جهانی مواد غذایی را در پی داشته باشد در حالی که آژانس کار پیش بینی می کند 195 میلیون شغل در سراسر جهان از بین می رود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز