عوارض واکسن کرونا کدام اند؟

درد در محل تزریق، ناراحتی بازو، تورم خفیف، دردهای عضلانی و تب به مدت ۲۴ ساعت  از جمله مهم ترین عوارض جانبی واکسن کرونا است.

به گزارش کاماپرس، چندین واکسن تا به حال برای مقابله با کرونا کشف شده است، اما در این میان مردم از ترس عوارض جانبی و خطرات احتمالی بعد از تزریق نسخه های اولیه واکسن از تزریق آن  طفره می روند، اما واقعا واکسن کرونا چه عوارض جانبی دارد؟

در حال حاضر واکسن کرونا فایزر موفق به کسب تاییدیه در بریتانیا شده است. با این حال واکسن این بیماری مانند سایر واکسن‌ها عوارض جانبی دارد.

زمانی که به سراغ مصونیت جمعی می‌رویم، باید شمار بالایی از مردم به یک بیماری مبتلا شده باشند یا اینکه به آنها واکسن تزریق شود که برای کووید-۱۹، ایده دوم مدنظر متخصصان قرار دارد. برای مثال طبق گفته مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده امریکا، دکتر «آنتونی فاوچی» ۸۰ درصد مردم در این کشور باید واکسن بزنند تا از این بحران عبور کنند.

عوارض جانبی واکسن جدی نیست

آریاک سفر

در کنار کارایی بالا، یکی دیگر از دلایلی که باعث شده متخصصان نسبت به واکسن‌های کرونا در حال توسعه امیدوار باشند، عوارض جانبی کم آنها روی داوطلبان است. در حقیقت این واکسن‌ها عوارض جانبی جدی نداشته‌اند.

طبق اعلام دکتر فاوچی، واکسن کرونا چندین عارضه جانبی دارد که شامل درد در محل تزریق و ناراحتی بازو، تورم خفیف، دردهای عضلانی و تب به مدت ۲۴ ساعت می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

تمام عوارض جانبی بالا موقت هستند و در بیشتر مواقع حداکثر تا یک روز و نیم باید آنها را تحمل کنیم. در حقیقت ۱۰ تا ۱۵ درصد داوطلبان با برخی از این مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌اند.

عوارض جانبی کم باعث می‌شود که افراد بدون نگرانی حاضر به تزریق واکسن شوند. در این میان برای انتقال حس امنیت واکسن کووید-۱۹، برخی شخصیت‌ها مانند باراک اوباما مشکلی با تزریق واکسن در انظار عمومی و جلوی دوربین ندارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز