علت راه راه شدن و خط انداختن کارتریج + راه حل

کیفیت کارتریج تأثیر مستقیمی بر کارایی چاپگر دارد. راه راه شدن و خط انداختن کارتریج ممکن است بسیاری از کاربران را درگیر کرده باشد که نیاز به بررسی وضعیت کارتریج توسط تعمیرکار حرفه‌ای دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تعمیرات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، چاپگر جزو دستگاه‌های دارای هزینه جاری است که هزینه تهیه کاغذ، خرید جوهر و هزینه شارژ کارتریج از آن جمله‌اند. مطمئنا آشنایی با دلایل مشکلات فنی از جمله علت راه راه شدن و خط انداختن کارتریج در کاهش هزینه‌ها موثر است.

کارتریج چیست؟

جوهر یا تونر در چاپگر در داخل مخزنی به نام کارتریج نگهداری می‌شود. کارتریج از قطعات اصلی و مصرفی دستگاه است. این قطعه پس از استفاده اولیه نیاز به جایگزینی یا شارژ مجدد دارد.

آریاک سفر

کارتریج‌ها با توجه به مدل چاپگر دسته‌بندی می‌شوند. تونر لیزری سیاه و سفید، تونر رنگی و جوهر افشان از انواع مختلف کارتریج‌ها به شمار می‌روند. هزینه خرید کارتریج جدید بالاست، با اقدام به موقع جهت شارژ از ایجاد خسارت بیشتر می‌توان جلوگیری کرد.

هزینه تعویض یا شارژ کارتریج یکی از هزینه‌های ثابت چاپ محسوب می‌شود. با توجه به اهمیت نحوه کارکرد کارتریج در ادامه به علت راه راه شدن و خط انداختن کارتریج، راهکارهایی برای حل این مشکل اشاره خواهد شد.

  • آلودگی محیط داخلی چاپگر

گرد و غبار و آلودگی محیط داخلی چاپگر به دلیل وجود تکه‌های کوچک کاغذ می‌تواند منجر به راه راه شدن سند چاپ شده شود. اگر پس از تمیز کردن پرینتر هنوز مشکل چاپ خطوط عمودی و افقی روی کاغذ باقی است باید به فکر بررسی وضعیت کارتریج بود.

  • کاهش میزان جوهر کارتریج

کارتریج را باید زمانی که جوهر آن رو به اتمام است، شارژ کرد. راه راه شدن و خط انداختن کارتریج یکی از نشانه‌های کاهش میزان جوهر کارتریج است. در دستگاه‌های جدید چاپگر به هنگام خالی شدن مخزن جوهر پیام هشدار نمایش داده می‌شود.

استفاده از مواد اولیه باکیفیت موجب می‌شود کارتریج عمکلرد باکیفیتی داشته باشد و در نهایت چاپ پررنگ دریافت کرد. مطمئنا با افزایش تعداد دستگاه‌های چاپ، هزینه تامین قطعات و شارژ کارتریج  افزایش می‌یابد. بهره‌مندی از یک پلتفرم خدماتی که در کوتاه‌ترین فاصله مذاکره با متخصصان، ثبت سفارش رایگان و دریافت خدمات را ممکن می‌سازد؛ بهترین گزینه برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه سازمان‌هایی با حجم کاری بالاست.

  • خرابی اجزای داخلی کارتریج

اگر کارتریج دستگاه به تازگی شارژ شده بهتر است درام کارتریج توسط یک متخصص ماشین‌های چاپ بررسی شود، چراکه یکی از دلایل راه راه شدن و خط انداختن کارتریج وجود خط و خش‌ بر روی درام است. اجزای داخلی کارتریج از جمله مگنت، بلید و درام برای یک دوره مصرف طراحی و تولید شده‌اند و باید همزمان با شارژ کارتریج بررسی شوند تا در صورت نیاز تعویض شوند.

راه راه شدن و خط انداختن کارتریج علامت خراشیدگی درام است. درام یک تیغه پاک‌کننده است که جوهرهای اضافی را از سطح و همچنین از روی کاغذ و کمربند انتقال کنار ‎می‎‌زند. تمیز نگهداشتن درام یک راهکار آسان برای حفظ عملکد بالای کارتریج و جلوگیری از راه راه شدن برگه‌های پرینت است.

  • انتخاب چاپگر نامناسب

هنگام خرید در انتخاب نوع چاپگر باید دقت کرد. افرادی که به چاپ باکیفیت عالی نیاز دارند، خرید یک پرینتر جوهرافشان پیشنهاد می‌شود. برای کسانی که به چاپ روزانه و در تعداد زیاد نیاز دارند، چاپگر لیزری می‎‌تواند بهترین گزینه مناسبی باشد. پرینترهای جوهرافشان و لیزری از لحاظ نوع جوهر، کیفیت، هزینه و سرعت چاپ باهم تفاوت دارند.

  • استفاده از کاغذ نامناسب

توجه به مشخصات کاغذ در روی بسته‌ها یک راهنمای خوبی برای کابران محسوب می‌شود تا کاغذ مناسب با دستگاه خود را انتخاب کنند. آثار استفاده از کاغذ نامناسب در کوتاه مدت مشخص نیست، اما در طولانی مدت بر عملکرد کارتریج تاثیر می‎گذارد. ممکن است به راه راه شدن و خط انداختن کارتریج منجر شود.

شارژ فوری کارتریج در محل

با توجه به مواردی که گفته شد، تعویض و شارژ کارتریج می‌تواند مشکل راه راه شدن و خط انداختن آن را برطرف کند. اما تعویض و شارژ کارتریج اگر توسط افراد غیرمتخصص انجام شود باعث آسیب‌رساندن به آن می‌شود. بنابراین استفاده از خدمات مراکز باتجربه و کاربلد پیشنهاد می‌شود.

شارژ کارتریج در محل یکی از سرویس‌های هوم‌سرویز است که به مجموعه‌هایی با ده‌ها دستگاه پرینتر و حتی در تعداد کم چاپگر خدمات ارائه می‌دهد. هوم‌سرویز یکی از بازارهای آنلاین با ارائه 400 نوع خدمات است.

نیروهای حرفه‌ای هوم‌سرویز با تعویض و شارژ کارتریج در محل در کمتر از یک ساعت به مشکل سازمان‌ها، شرکت‌ها و افرادی که نیاز فوری به استفاده از چاپگر دارند، پاسخ می‌دهند.

ارائه خدمات شارژ و تعویض کارتریج در محل نه تنها به صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل‌ونقل کمک می‌کند، بلکه امکان خسارت و صدمه به دستگاه چاپگر در اثر جابه‌جایی را به حداقل می‌رساند.

برای اطلاع از قیمت دیگر خدمات تعمیر کامپیوتر، موبایل، سرویس پرینتر و اسکنر و… می‌توان به وبسایت یا اپلیکیشن هوم‌سرویز مراجعه کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز