عرضه اولیه وسپهر ؛ پول عرضه از بورس خارج نمی‌شود

یک مقام مسئول در بانک صادارت با تاکید بر ارزش افزوده بالای عرضه اولیه وسپهر اظهار کرد: پول حاصل از عرضه سهام این شرکت را از بورس خارج نمی کنیم.

به گزارش کاماپرس، یکشنبه هفته آینده 30 شهریورماه 1399 بعد از مدتها یک عرضه اولیه در ابعاد نسبتا بزرگ در بازار سرمایه انجام می شود . طی ماه های اخیر عرضه های اولیه اغلب عرضه های کوچک مقیاس بود و حتی عرضه اولیه ای با رقم خرید 7هزار تومانی هم در بورس انجام شد. این گونه عرضه های کوچک مقیاس در زمانی که بازار تشنه ورود سهام جدید و قابل توجه به بورس بود، مورد انتقاد سهامداران و فعالان بازار نیز قرار گرفت.

یکی دیگر از انتقاداتی که متولیان بورس و مدیران شرکت های عرضه اولیه ای – خصوصا شرکت های بزرگ عرضه اولیه ای – وارد می شد این بود که این شرکت ها با وجود جذب سرمایه و نقدینگی قابل توجه از محل عرضه سهام خود در بورس، زمانی که بازار ریزش های پیاپی را تجربه می کرد پول عرضه یا حداقل بخشی از پول عرضه را صرف حمایت از بازار نکرده اند.

اما گویا مسئولان بانک صادرات که شرکت عرضه اولیه ای هفته آینده از شرکت های زیرمجموعه آنها به شمار می رود قصد دارند مسیر متفاوتی را طی کنند.

از سهام وسپهر حمایت جدی می کنیم

آریاک سفر

بنا به اعلام دنیای بورس مدیرعامل بانک صادرات ایران به عنوان سهامدار عمده شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات در توضیح برنامه‌های بانک صادرات ایران برای حمایت از سهام گروه مالی سپهر گفت: گروه مالی سپهر، از مهم ترین دارایی‌های بانک صادرات ایران است و خود نیز دارایی‌های با ارزشی دارد که شخصا معتقدم بخشی از ظرفیت‌های این شرکت به دلیل پروژه‌های در حال تکمیل آن هنوز شناخته نشده و با تکمیل این پروژه‌ها، ارزش افزوده بسیار خوبی خواهد داشت‌.

حجت اله صیدی افزود: گروه مالی سپهر صادرات، سهام‌های بورسی و غیربورسی با ارزشی دارد و از آنجایی که سهام یک شرکت باید منعکس‌کننده ارزش واقعی دارایی‌های آن شرکت باشد، قطعا از سهام گروه مالی سپهر، حمایت جدی و بازارگردانی حرفه‌ای خواهیم کرد تا قیمت سهام در بازار تفاوت چندانی با ارزش ذاتی‌اش نداشته و کمتر از آن نباشد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با پول حاصل از عرضه اولیه سهام گروه مالی سپهر چه خواهید کرد، افزود: این پول صد در صد صرف ثبات بازار، حمایت از سهام بنیادی و با ارزش و بازارگردانی سهام گروه مالی سپهر خواهد شد،وجوه حاصل از فروش سهام را فقط و فقط صرف توسعه بازار سرمایه و حمایت از خود سهام کرده و یک ریال آن را از بازار خارج نخواهیم کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : بانک صادرات
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز