طرح بانک توسعه ‌تعاون برای مشارکت در ساخت مسکن ملی

بانک توسعه‌تعاون با برنامه پرداخت هفت هزار و 500 میلیارد تومانی تسهیلات، در طرح اقدام ملی مسکن و بقیه طرح‌های هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشارکت خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس، ابراهیم صادقی‌فر، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد: پیش‌بینی شده با اجرای این الگو، قیمت تمام‌شده مسکن برای افراد تا 20درصد کاهش یابد. صادقی‌فر افزود: ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور در قالب طرح اقدام ملی مسکن هدف‌گذاری شده است. از مجموع 850 هزار ثبت‌نام کننده واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن از جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور، 175هزار نفر در فرآیند ثبت‌نام، پرداخت آورده اولیه و تکمیل موجودی قرار گرفتند. وی هم‌چنین به این موضوع نیز اشاره کرد: شرکت‌های تعاونی که در زمینه ساخت مسکن کارگران فعال هستند، مشکلی برای دریافت این تسهیلات ندارند.

پیش از این اعلام شده بود که کارگران برای ثبت‌نام این طرح باید در تعاونی‌های مسکن کارگری عضو شوند و با ارائه درخواست به کارفرمایان، درخواست خود را در بخش تعاون سامانه جامع هوشمند مسکن ملی ثبت کنند. هر مترمربع مسکن ملی حدود سه میلیون تومان محاسبه شد که در مجموع یک واحد 100 متری حدود 300 میلیون تومان تمام می‌شود. البته لازم به ذکر است که بخشی از این مبلغ تسهیلات است. متقاضی در پنج نوبت این مبلغ را تسویه خواهد کرد که هر مرتبه 40 میلیون تومان می‌پردازد. افرادی واجد شرایطی که هنوز موفق به پرداخت مبلغ اولیه نشده‌اند، تا پایان دی‌ماه 1399برای واریز اولیه فرصت خواهند داشت.

آریاک سفر

انتهای پیام

مرتبط با : بانک توسعه تعاون
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز