گوشی های شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو معرفی شدند

شیائومی 13-کاماپرس

شیائومی جدیدترین سری پرچمدار خود را با نام شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو معرفی کرد. هر دو گوشی از تراشه شرکت آمریکایی کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲ مبتنی بر فرایند تولید ۴ نانومتری TSMC کار می‌کنند. طبق اعلام شیائومی، این دو دستگاه ارتقا قابل‌توجهی در بخش دوربین ارائه می‌دهند و طراحی جدیدی را به رخ می‌کشند. آن‌ها در حال حاضر فعلاً فقط در چین عرضه می‌شوند، اما عرضه جهانی این دو گوشی دور از انتظار نیست.

کاماپرس در ادامه به بررسی شیائومی 13 و 13پرو می‌پردازد:

شیائومی ۱۳ پرو

صفحه‌نمایش شیائومی ۱۳ پرو بدون تغییر و مانند شیائومی ۱۲ پرو، صفحه‌نمایش 6٫73 اینچی دارد و همان صفحه با مشخصات تقریباً یکسان در جدیدترین گوشی شیائومی نیز حضور دارد. از جمله این موارد می‌توان به نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتز، پنل LTPO، وضوح 1440 در 3200 پیکسل، HDR10+، و دالبی‌ویژن اشاره کرد. این نمایشگر همچنین دارای سنسور دمای رنگ محیطی است که به آن این امکان را می‌دهد تا دمای رنگ نمایشگر را در لحظه تنظیم کند. تنها ارتقای صفحه‌نمایش که شیائومی به آن اشاره کرده، افزایش روشنایی نمایشگر بوده که در حالت HDR به ۱۹۰۰ نیت هم می‌رسد.

شیائومی ۱۳ پرو بار دیگر دارای ماژول دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی در پشت است، اما با ارتقای قابل‌توجه. سنسور معروف یک اینچی ۱٫۶ میکرومتری مدل IMX989 سونی از شیائومی ۱۲اس اولترا اکنون با یک لنز مارک لایکا با دیافراگم f/1.9 و Hyper OIS همراه شده است.

دوربین تله‌فوتو نیز ارتقا یافته است. این دوربین مانند مدل سال قبل، ۵۰ مگاپیکسلی است؛ اما با بزرگ‌نمایی ۳ برابر بیشتر و عنصر لنز شناور لایکا، اما با دهانه f/2.0 کمی کوچک‌تر. نکته جالب این است که فاصله فوکوس نزدیک آن تنها ۱۰ سانتی‌متر است.

آریاک سفر

لنز فوق‌عریض هیچ فناوری فانتزی جدیدی دریافت نکرده و لنز ۵۰ مگاپیکسلی، f/2.2، 14 میلی‌متری با پشتیبانی ماکرو از مشخصات آن هستند.

شیائومی 13-کاماپرس

ظرفیت باتری کمی افزایش یافته و به ۴۸۲۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد و با تراشه Surge G1 شیائومی جفت می‌شود تا امکان شارژ بی‌سیم ۱۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی را فراهم کند. همچنین شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی نیز وجود دارد.

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به بلندگوهای استریوی تنظیم شده Dolby Atmos با ویژگی جدید ردیابی سر دالبی، فرستنده فروسرخ و البته حفاظت IP68 در برابر گردوغبار و آب اشاره کرد که ویژگی جدیدی در سری پرچمداران اصلی شیائومی است.

این دستگاه در چهار رنگ سفید، مشکی و سبز روی پشت سرامیکی ارائه می‌شود و رنگ آبی روشن آن نیز چرمی بوده و از نوع سرامیک نیست.

شیائومی 13-کاماپرس

شیائومی ۱۳

صفحه‌نمایش شیائومی ۱۳ کمی بزرگ‌تر از نسل پیشین است و اندازه آن ۶٫۳۶ اینچ است و اساساً همان مشخصات قبلی را دارد؛ رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز (بدون کنترل گرانول، زیرا از نوع LTPO نیست)، Dolby Vision، پشتیبانی از +HDR10 و HLG و با کمک سنسور دمای رنگ محیط، پنل OLED و حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیت.

تمام لنزهای ماژول دوربین پشت از برند لیکا هستند. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل، f/1.8، ۲۳ میلی‌متر، ۱/۱٫۵۶ اینچ ۱٫۰ میکرومتر و Hyper OIS است. مهم‌تر از آن، اکنون یک لنز تله‌فوتو مناسب روی برد به این سری اضافه شده که اصلی‌ترین نقطه‌ضعف دوربین‌های شیائومی ۱۲ بود. یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی OIS، دیافراگم f/2.0 و زوم ۳ برابری اصلی نیز در جزیره دوربین وجود دارد. دوربین فوق‌عریض اکنون ۱۲ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 است و احتمالاً از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند.

شیائومی 13-کاماپرس

تنظیمات باتری نیز با سری پیشین یکسان است؛ یک سلول ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی. ویژگی‌های اضافه شیائومی ۱۳ نیز شامل بلندگوهای استریو Dolby Atmos با قابلیت Dolby Head Tracking، فرستنده فروسرخ و گواهی IP68 در برابر آب و گردوغبار است.

بر خلاف نسخه پرو، شیائومی در نسخه معمولی پرچمدار امسال خود، به شیشه استاندارد در پشت گوشی بسنده کرده و در رنگ‌های مشکی، سبز روشن، آبی روشن، خاکستری و سفید عرضه می‌شود. رنگ‌های پرزرق‌وبرق اضافی مانند قرمز، زرد، سبز و آبی نیز موجود است اما فقط گزینه آبی روشن از چرم ساخته شده است. حتی باوجوداینکه طراحی پشتی جزیره دوربین این گوشی با ۱۳ پرو یکسان است، جزیره دوربین شیائومی ۱۳ با قاب کناری براق و مسطح با حالت‌هایی شبیه به آیفون خودنمایی می‌کند.

 

این دو گوشی در بازار چین از ۱۴ دسامبر به دست خریدارانی که پیش‌خرید کرده‌اند می‌رسند. شیائومی ۱۳ در مدل پایه (حافظه ۱۲۸ و رم ۸ گیگابایتی) ۳۹۹۹ یوآن معادل ۵۷۵ دلار است، درحالی‌که مدل برتر این گوشی (حافظه ۵۱۲ و رم ۱۲ گیگابایتی) ۴۹۹۹ یوآن معادل ۷۲۰ دلار است. ارزان‌ترین مدل ۱۳ پرو نیز با ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی و ۸ گیگ رم، با قیمت ۴۹۹۹ یوآن معادل ۷۲۰ دلار و گران‌ترین آن نیز با حافظه ۵۱۲ و رم ۱۲ گیگابایتی، قیمتی ۶۲۹۹ یوآنی معادل ۹۰۰ دلاری دارد. موجودی و قیمت بین‌المللی این گوشی نیز متعاقباً توسط شیائومی اعلام خواهند شد.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رسمی شیائومی مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : شیائومی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز