شرایط دریافت اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه

لست سکند

ایرانی‌ها بزرگترین فعال خارجی بازار مسکن ترکیه هستند. در آمارهای سال ۱۴۰۰ آمده که تنها در سه ماه نخست سال ایرانی‌ها ۱۵۹۹ واحد خانه در ترکیه خریداری کردند. همچنین بخش بزرگی از ایرانی‌های مهاجر در ترکیه خانه در این کشور اجاره کرده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق قوانین مهاجرتی ترکیه، مهاجران با اجاره خانه هم می‌توان اقامت ترکیه را به دست بیاورند. در این مقاله سعی داریم به کمک داده‌های وب‌سایت ترکیه هلپر شرایط دریافت اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه را بررسی کنیم.

کارشناسان مهاجرتی دریافت اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه را آسان‌ترین و پرریسک‌ترین شیوه کسب اقامت در این کشور می‌دانند. آسان‌ بودن این روش به ساده بودن مراحل اداری و همچنین ارزان‌تر بودن آن نسبت به سایر روش‌هاست. با این حال این روش مهاجرتی ریسک‌هایی هم دارد که ممکن است به دور ماندن چند ماهه شما از ترکیه منجر شود. چرا که در موارد زیادی دیده شده که متقاضیان این شیوه اقامتی با داشتن همه مدارک از سوی اداره مهاجرت ترکیه ریجکت شده‌اند. در صورتی که چنین اتفاقی برای یک متقاضی رخ بدهد باید ظرف ۱۰ روز ترکیه را ترک کند و تا شش ماه هم نمی‌تواند به ترکیه باز گردد.

مسئله بعدی این است که اگر به چنین شیوه‌ای بتوانید اقامت ترکیه را کسب کنید چندان از خدمات شهروندی ترکیه برخوردار نمی‌شوید. در واقع، به رغم قانونی‌ بودن این نوع اقامت، برای فرد سابقه شهروندی محسوب نمی‌شود. همچنین این شیوه اقامتی حتی اگر سال‌های طولانی هم به درازا بکشد نمی‌تواند منجر به دریافت پاسپورت ترکیه برای شما شود.

راز آسمان پایتخت

مدارک لازم برای دریافت اقامت از طریق اجاره خانه

همانطور که گفتیم ممکن است در صورت تکمیل مدارک هم اداره مهاجرت ترکیه درخواست شما را رد کند. یا اینکه از شما مدارک بیشتری بخواهد که در لیست‌های رسمی وجود ندارد. با این حال ۱۰ مورد زیر مهم‌ترین مدارکی هستند که برای دریافت اقامت از طریق اجاره خانه در ترکیه لازم دارید.

۱- فرم راندوو پرینت شده

۲- اجاره نامه نوتر شده که در آن حضور صاحبخانه در نوتر قید شده باشد.

۳-بیمه سلامت

۴-کد مالیاتی

۵- رسید پرداخت حق خاک و هزینه صدور و چاپ کارت کیملیک

۶-کپی سند منزل ( تاپو) و نوماراتاژ

۷- چهار قطعه عکس 6X4 با پس زمینه سفید

۸- تکمیل فرم تعیین منبع درآمد فرد و پلن سفر

۹- ارائه مدارک برای اثبات هدف توریستی بودن اقامت فرد در این مدت مانند رزرو هتل، پلن سفر

۱۰- ارائه تمکن مالی در حساب بانکی ترکیه

بعد از جمع‌آوری مدارک باید مراحل هفت‌گانه زیر را برای دریافت اقامت انجام دهید. برای انجام این امور می‌توانید از شرکت‌های خدمات مهاجرتی هم استفاده کنید.

۱. پر کردن فرم راندوو

۲. نوتر کردن اجاره نامه محل سکونت

۳. خرید بیمه درمانی

۴. دریافت کد مالیاتی

۵. دریافت نوماراتاژ

۶. پرداخت پول خاک ترکیه

۷. مصاحبه اقامت ترکیه

ترکیه هلپر

ترکیه هلپر شرکت رسمی ثبت شده مشاوره‌ای، در زمینه‌های گردشگری و مهاجرتی به ترکیه است. اگر می‌خواهید به ترکیه مهاجرت کنید، در این کشور تحصیل کنید، خانه بخرید، شرکت ثبت کنید، صاحب ملک شوید، حساب بانکی باز کنید یا شهروندی ترکیه را کسب کنید می‌توانید از خدمات هلپر استفاده کنید.

همچنین می توانید از خدمات مجموعه‌های حامی مهاجر، آرال گام و الواپلای جهت مهاجرت به ترکیه استفاده کنید. مشاوران زبده این مجموعه‌ها با ارائه بهترین راهکارها شما را در امر مهاجرت سریع یاری می‌کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آرال گامالواپلایترکیه هلپرحامی مهاجر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز