شب یلدا و یک خداحافظی شاد با پاییز

صنایع دستی آقاجانی-کاماپرس

چیدمان زیبا و حرفه‌ای سفره شب یلدا، با صنایع دستی خاص ایرانی، همان چیزی است که شب یلدا را متفاوت‌تر از همیشه می‌کند. خرید صنایع دستی برای شب یلدا، یک انتخاب خوب برای جذاب‌تر کردن این شب به‌یادماندنی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنایع دستی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قدمت شب یلدا به سنت زرتشتیان برمی‌گردد که تاریک‌ترین و طولانی‌ترین شب سال را تاریخ نامطلوبی می‌دانستند. از این رو، مردم باید خود را از شر و بدی محافظت می‌کردند. پس چه راهی بهتر از خرید هدیه شب یلدا ، دور هم جمع شدن و گذراندن طولانی‌ترین شب سال در کنار عزیزان؟

یلدا و استقبالی گرم از زمستان

شب یلدا یا شب چله یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که هر ساله در آخرین شب پاییز، توسط ایرانیان سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. از آن‌جایی که در زمستان روزها بلندتر و شب‌ها کوتاه‌تر می‌شود، ایرانیان آخرین شب پاییز را به عنوان تجدید خورشید و پیروزی نور بر تاریکی جشن می‌گیرند. چیدمان سفره شب یلدا نشانه خوش سلیقگی خانم خانه است. خرید صنایع دستی برای شب یلدا ، سفره این شب به‌یادمادنی را زیباتر از همیشه می‌کند و باعث می‌شود تا مدت‌ها در خاطر میهمانان باقی بماند.

یلدا به معنای تولد است. ایرانیان باستان بر این باور بودند که این شب مصادف با تولد میترا یا مهر، ایزدبانوی اساطیری نور در ایران باستان است. مردم در این شب با خرید هدیه شب یلدا ، به صورت دسته جمعی معمولاً در خانه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها یا سالمندان دور هم جمع می‌شوند تا طولانی‌ترین شب سال را با خوردن آجیل و میوه، خواندن اشعار حافظ، آرزوهای خوب و گفت‌وگو با شادی سپری کنند.

آریاک سفر

مردم در شب یلدا با برگزاری مراسماتی خاص که ریشه در تاریخی کهن دارد، از زمستان استقبالی گرم می‌کنند. جالب است بدانید به جز ایران، کشورهایی مانند تاجیکستان، پاکستان، افغانستان، ازبکستان و ترکمنستان این جشن را هر سال با شور خاصی برگزار می‌کنند. شب یلدا و سنت‌های آن به قدری سرگرم‌کننده و جالب است که در سال 1387 رسماً به فهرست گنجینه‌های ملی ایران اضافه شده.

شب یلدا را جذاب‌تر از همیشه جشن بگیرید

شب یلدا جدا از تاریخ طولانی و پیشینه جالبش، مراسم زیبایی است که در شرایط امروزی نیز قابل اجراست. تشریفات و آیین‌ها از ابتدا جزئی از زندگی مردم بوده است. بنابراین حفظ و انجام آن‌ها می‌تواند نوعی معنا و پیوند با طبیعت و مفاهیم اصلی زندگی را برای ما به ارمغان آورد. اگر علاقه‌مند به جشن گرفتن طولانی‌ترین شب سال هستید، اصولی وجود دارد که باید از آن‌ها پیروی کنید تا بتوانید آن را جذاب‌تر از همیشه جشن بگیرید:

غذای لذیذ

اولین اصل این است که تا جایی که می‌توانید بخورید! ممکن است شبیه یک شوخی به نظر برسد، اما به نوعی هم درست است! قرار است تا بعد از نیمه شب بیدار بمانید، صحبت کنید، چت کنید و شب را «طولانی» کنید. بنابراین، برای سرگرمی به غذاهای خوشمزه زیادی نیاز دارید! میان میوه‌ها، انار و هندوانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. بدون خوردن این 2 میوه نمی‌توانید یک یلدای واقعی را جشن بگیرید.

رنگ قرمز

تا جایی که می‌توانید از رنگ‌های قرمز و شمع استفاده کنید! رنگ قرمز نماد رنگ‌های زرشکی سپیده‌دم و درخشش زندگی است. گرمای این رنگ شور و زندگی را در شب سرد و طولانی سال به ارمغان می‌آورد. بنابراین، طراحی میز با استفاده از این رنگ زنده، بسیار مهم است. شمع‌ها نیز مهم هستند؛ زیرا آن‌ها نور را به شب طولانی ما می‌آورند.

فال حافظ

مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش شب یلدا، گرفتن فال و خواندن اشعاری از دیوان حافظ است. از آن‌جایی که اعتقاد بر این است که شعر، تفسیر آرزو و روش تحقق آن است، حدس زدن آرزوهایی که دیگران در دل مرور می‌کنند، سرگرم‌کننده خواهد بود. به این ترتیب آخرین و طولانی‌ترین شب پاییزی به خوشی به پایان می‌رسد و اولین روز بزرگ زمستان آغاز می‌شود.

هدیه شب یلدا

هر چقدر به پایان پاییز نزدیک می‌شویم، بازار خرید هدیه شب یلدا نیز داغ‌تر می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، یکی از جذابیت‌های یلدا، هدیه دادن است. هدیه شب یلدا مانند هدیه تولد تا آخر عمر به‌یاد می‌ماند و نشانی از عشق و محبت است.

چیدمان سفره با صنایع دستی ایرانی

افراد خوش‌سلیقه که به چیدمان اصولی و چشم‌نواز سفره طولانی‌ترین شب سال اهمیت ‌می‌دهند، از خرید صنایع دستی برای شب یلدا غافل نمی‌شوند. چراکه صنایع دستی ایرانی مانند فیروزه‌کوبی‌های خاص، همان چیزی است که سفره یلدایی‌تان را جذاب می‌کند؛ این همان چیزی است که شما برای متفاوت برگزار کردن یلدای امسال‌تان به آن نیاز خواهید داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : صنایع دستی آقاجانی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز