سود سکه و دلار بیشتر است یا سود بورس؟ / مقایسه بازدهی بازارها در 7 ماه اخیر

لست سکند

بازارهای سرمایه گذاری در ۷ ماه گذشته روزهای پرتلاطمی را پشت سر گذاشتند، اما در این روزهای طوفانی سود سکه و دلار بیشتر بود یا بازار سهام و بورس رونق بیشتری داشت؟
به گزارش کاماپرس، با اینکه بازار بورس از اواخر مرداد ماه سال گذشته وارد روند نزولی و ریزش شاخصها شد، اما این وضعیت مانع از سودآوری خیلی از سهامداران نشد. تا جایی که سهامداران توانستند از این بازار به طور متوسط ۱۷۵ درصد بازده در بورس به دست بیاورند. اما سکه که در چند ماه گذشته قیمتهای جدیدی فتح کرد و پا به پای دلار افزایش قیمت داشت بعد از بورس مقام دوم سودهی را به دست آورد. سکه ۱۴۰ درصد بازده در ۷ ماه گذشته داشته است.

ریزش ۷۰۰ هزار واحدی بورس و مقام اول

به گزارشروزنامه  همشهری بازار سهام در سه‌ماه گذشته به‌طور میانگین هر ‌ماه 8درصد افت کرده است. از ابتدای امسال تا پایان مهر‌ماه شاخص کل بورس تهران 900هزار واحد معادل 175درصد رشد کرده است. این شاخص در ابتدای سال در محدوده 513هزار واحد بود اما در پایان مهر‌ماه با وجود 70روز نزول به یک‌میلیون‌و412هزار واحد رسید. شاخص کل بورس تهران در روز 19مرداد‌ماه توانسته بود قله 2میلیون‌و100هزار واحد را هم فتح کند اما بعد از آن با نزول مواجه شد و از آن زمان تاکنون نزدیک به 700هزار واحد و به‌طور میانگین در ماه‌های مرداد تا مهر‌ماه هر‌ماه 8درصد افت کرده است.

۱۴۰ درصد سود و مقام دوم سکه

هر سکه طرح جدید ابتدای سال ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود و تاکنون 8میلیون‌و520هزار تومان رشد کرده و به 14میلیون‌و620هزار تومان در پایان مهر‌ماه رسیده است. این ارقام نشان می‌دهد سرمایه‌گذارانی که در ابتدای سال سکه خریده بودند ظرف 7‌ماه نزدیک به 140درصد سود کردند.

راز آسمان پایتخت

مقام سوم برای دلار

دلار نوسانهای زیادی را در ۷ ماه گذشته پشت سر گذاشت به همین دلیل سوم شد. قیمت هر دلار آمریکا از اول امسال تاکنون دست‌کم 95درصد رشد کرده و قیمت آن از 15هزار تومان به 29هزارو100تومان در پایان مهر‌ماه رسیده است؛ قیمت هر دلار آمریکا در این مدت بیش از 14هزار تومان رشد کرده است.

مسکن و رتبه چهارم

بازار مسکن با وجود رشدهای عجیبش، از اول امسال تاکنون، در انتهای جدول در مقایسه با سایر بازارها قرار گرفته است. قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران از ابتدای سال تاکنون 60درصد افزایش یافته و از 15میلیون‌و659هزار تومان (مطابق اطلاعات وزارت راه‌وشهرسازی) به محدوده 25میلیون تومان در پایان مهرماه رسیده است. این رشد قیمت باعث شده متوسط قیمت یک آپارتمان 70متری در وسط شهر تهران نزدیک ۲ میلیارد تومان باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز و طلا ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز