سهم خرید اینترنتی از بازار چند درصد است؟

سهم ایران از بازار گسترده خرید و فروش اینترنتی تنها 1.5درصد است. این در حالیست که امروز بیش از هر زمان دیگری، نیاز به ارائه خدمات آنلاین احساس می‌شود.

به گزارش کاماپرس؛ راست است که می‌گویند جهانِ امروز به دو دوره قبل و پس از کرونا تبدیل شده است. اگر تا قبل از شیوع کرونا و تعطیلی اجباری کسب و کارها، خیلی از ماها در مقابل خرید از فروشگاههای آنلاین مقاومت می‌کردیم، امروز همان خیلی‌ها  بعضا از سراجبار به خرید اینترنتی روی آورده‌اند. با این حال همچنان برخی مشکلات زیرساختی باعث شده حوزه خرید وفروش آنلاین امروز هم که شرایط مساعدی برای رشد آن فراهم شده، نتواند به صورت گسترده به سرویس دهی بپردازد. اینطور که کارشناسان می‌گویند، سهم ایران از خریدوفروش اینترنتی بسیار اندک است. بخشی از آن به کمبودها زیرساختی ارائه خدمات آنلاین برمی‌گردد و بخشی دیگر به عدم اعتماد مردم به جایگزینی خرید آنلاین به خرید سنتی وابسته است.

پیش بینی سهم 4.5درصدی در فصل بعدی شیوع کرونا

به گفته رضا الفت‌نسب گذار از کسب و کارهای سنتی به اینترنتی یک شبه اتفاق نمی‌افتد، زیرا نیاز به زیرساخت داریم که مهمترین آن اینترنت، میزان دسترسی و سرعت آن است. دبیر انجمن صنفی کسب وکارهای سنتی ایران به ایلنا گفته است: در ایام کرونا با پیکی از کاربر اینترنتی مواجه شدیم که با توجه به احتمال شیوع مجدد ویروس کرونا در فصول پاییز و زمستان لازم است، زیرساخت‌ها برای پاسخگویی به تقاضای بیشتر اینترنت فراهم شود.

او پیش‌بینی کرده که در طول شیوع احتمالی کرونا در فصل سرما سهم 1.5 درصدی بازار خرید و فروش آنلاین به حدود 4. تا 4.5 درصد برسد.

آریاک سفر

مردم بیشترنگران سلامت هستند تا خرید آنلاین!

الفت نسب اضافه کرده؛ اکنون این مارکت در کشور ما کوچک است، مردم اعتماد کافی به خرید اینترنتی ندارند و این موضوع مهمی است که باید به آن نگاه ویژه داشت.

دبیر انجمن صنفی کسب و کاهای اینترنتی ایران در مقایسه ایران با دیگر کشورها گفته است:  قبل از کرونا 20 تا 25 درصد بازار چین اینترنتی بود و اکنون به نزدیک 50 درصد رسیده‌ است. در ترکیه هم عدد خرید و فروش آنلاین قبل از کرونا 5.5 تا 6 درصد بوده است. اما ما سال‌ها است که روی یک و نیم درصد مانده‌ایم. البته وضعیت اقتصاد هم بشدت تاثیر داشته و مردم نگران معیشت خود هستند، کرونا هم باعث شده بیشتر به سلامت رسیدگی کنند و کسب و کارهای آنلاین در اولویت مردم ما نیست.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “سهم خرید اینترنتی از بازار چند درصد است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز